שתף קטע נבחר

ניצחה את הסרטן: סיפורה של אליסה קלייבאנובה

הטניסאית הרוסייה הייתה בדרך הבטוחה לטופ העולמי, אבל כשחלתה נאלצה להשאיר את המחבט מאחור ולהתרכז בהחלמה. כעת, אחרי שהתגברה על הסרטן, היא עושה את הצעד הראשון בדרך חזרה לצמרת. הסיפור המלא (והמרגש)

טורניר המאסטרס ברומא, בו רפאל נאדאל וסרינה וויליאמס מנסים לגרוף עוד גביע על משטח החימר, תופס בימים אלה את מרבית תשומת הלב בעולם הטניס. אבל הרחק הרחק משם, בטורניר הקטנצ'יק על סך 10,000 דדולר, בעיירה בלאנדסוויל בארה"ב, מתרחש לו סיפור לא פחות גדול ומרגש.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

אליסה קלייבאנובה הרוסייה, שעד לא מזמן הייתה מהשמות החמים בטניס העולמי, משלימה שם את הקאמבק הגדול שלה למגרשים ואת הניצחון על מחלת הסרטן שהתפרצה בשיא הקריירה המצליחה שלה.

 

קלייבאנובה. מאבק מדהים (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
קלייבאנובה. מאבק מדהים(צילום: gettyimages)

 

לפני קצת יותר משנתיים, כשהייתה בת 20, החיים חייכו אל קלייבאנובה. היא בדיוק רשמה את דירוג השיא שלה ביחידות, המקום ה-20 בעולם , ועם ניצחונות על המדורגות ראשונות בעולם לשעבר, קים קלייסטרס וילנה יאנקוביץ', קיבעה את מעמדה כאחת מטניסאיות העתיד המובילות של הענף.

 

אלא שדווקא אז, כשהקריירה שלה נמצאת בנקודת השיא, היא קיבלה את הבשורה הרעה מכל כשבגופה התגלה סרטן מסוג לימפומה. הרוסייה נאלצה להודיע על פרישה זמנית מהסבב כדי לנסות להילחם במחלה, ואחרי מאבק ממושך יצאה מנצחת.

 

קאמבק מרגש למגרשים (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
קאמבק מרגש למגרשים(צילום: gettyimages)
 

לפני שנה בדיוק, מארגני טורניר המאסטרס במיאמי התרגשו מהסיפור, והחליטו לתת לה כרטיס חופשי. קלייבאנובה אפילו ניצחה את הסיבוב הראשון, אך הבדיקות שעברה לאחר מכן הראו שהיא הייתה רחוקה מלהיות מוכנה פיזית לחזור למגרשים, והיא הזדקקה לתקופת החלמה ממושכת לפני שהגוף שלה חזר לעצמו, ליכולת לעמוד במאמץ.

 

זה לקח עוד שנה שלמה, אבל קלייבאנובה לא מיהרה. הטניס נשאר בלב שלה. והשבוע, אחרי חודשים רבים של עבודה ומעקב רפואי צמוד, הרוסייה בת ה-22 סוף סוף חזרה למגרשים. אמנם זה קרה רק בטורניר הצנוע, שבתחרויות מסוגו לא השתתפה מאז הייתה בת 14, אך במצבה, עצם ההשתתפות היא הניצחון הגדול באמת.

 

הגוף לא עמד במעמסה בתחילה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
הגוף לא עמד במעמסה בתחילה(צילום: gettyimages)

 

בינתיים, הרוסייה נהנית משבוע לא רע בכלל. לאחר שניצחה שלושה משחקי מוקדמות, היא גם הצליחה לרשום ניצחון בהגרלה הראשית והיום היא תתמודד בחצי הגמר של הטורניר.

 

"היה לי חשוב מאוד לחזור ולשחק טניס, כי זה מה שאני אוהבת לעשות", אמרה קלייבאנובה השבוע בהתרגשות. "עברה עליי תקופה קשה מאוד, אבל המשכתי להילחם ותמיד ידעתי שיבוא היום שאצליח לשים את הכול מאחורי ולנצח את המחלה. עכשיו אני רק מחכה לרגע שארגיש מוכנה לחזור לרמות הגבוהות ולטורנירים הגדולים".

 

מתכננת חזרה לטורנירים הגדולים (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
מתכננת חזרה לטורנירים הגדולים(צילום: gettyimages)

 

מכיוון שקלייבאנובה איבדה את כל נקודות הדירוג שלה במהלך ההיעדרות, היא צריכה למעשה להתחיל מלמטה. אלא שחוקי ה-WTA מקלים על

 שחקניות שחוזרות מפציעה, ומאפשרים להן להיכנס ל-8 טורנירים לפי בחירתן, עם הדירוג הישן שלהן. אז אולי זה ייקח מעט זמן, וברולאן גארוס הקרוב לא נראה אותה, אבל בעתיד הלא רחוק קלייבאנובה תחזור גם לטורנירי הענק. 

 

אמנם יהיה לה קשה מאוד לחזור בדיוק אל אותה הנקודה בה הפסיקה, לאור מה שעבר עליה בשנתיים האחרונות, אבל כאחת שכבר ניפצה את כל הסטיגמות האפשריות כשהתגברה על בעיות משקל בדרך לטופ, ספק אם אפילו מחלת הסרטן יכולה לעצור אותה בדרך למעלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
אליסה קלייבאנובה
צילום: gettyimages
מומלצים