שתף קטע נבחר

השתמשה בבנקים ישראלים להעלמות מס

לפי הודעת משרד המשפטים האמריקאי, גיטי קשפי, מהקהילה היהודית פרסית בלוס אנג'לס, השתמשה בסניפים של לאומי וטפחות בעיר כדי ליטול הלוואות "גב אל גב" מחשבונות שהיא פתחה בבנקים הללו בישראל ובלוקסמבורג, כך דווח בבלומברג

אשת עסקים מלוס אנג'לס מואשמת בהונאת רשויות המס בארצות הברית באמצעות שימוש בחשבונות שפתחה בבנק לאומי ובבנק טפחות, כך מדווח בלומברג.

  

משרד המשפטים האמריקאי מסר כי גיטי קשפי תודה בהאשמות נגדה בבית משפט פדראלי בקליפורניה במסגרת הסדר טיעון. על פי הודעת משרד המשפטים, קשפי השתמשה בסניפים של בנק לאומי ובנק מזרחי בלוס אנג'לס כדי לבצע הלוואות גב אל גב מחשבונות שהיא פתחה בבנקים הללו בישראל ובלוקסמבורג. הסכום הגבוה ביותר שהחזיקה קשפי בחשבונות אלו היה 2.5 מיליון דולר.

   

קשפי, יהודיה איראנית שהיגרה לארה"ב ב-1980, הייתה בעלים של חנות בגדים בלוס אנג'לס. ב-1982 הוצע לה אשראי של 2.5 מיליון שקלים בבנק מזרחי, כנגד המלאי שבחנותה. אלא שהבנקאי עמו היא עבדה אמר לה שהיא תזדקק לעוד ערבונות על מנת לקבל את האשראי. קשפי השיבה לבנקאי כי יש ברשותה כספים בחשבונות מחוץ לארה"ב, וזה הציע שהיא תפתח חשבון בישראל בו היא תשתמש לביצוע הלוואות "גב אל גב".

 

לדברי פרקליטה של קשפי, אד רובינס, הבנקאי אמר לה ש"כולם בקהילה היהודית-פרסית בלוס אנג'לס משתמשים בהלוואות 'גב אל גב' כדי לגשת לחשבונות הבנק שלהם מחוץ לארה"ב. קשפי פעלה לפי הנחיותיו של הבנקאי וב-2001 אף העבירה את חשבון הבנק שלה בישראל לשם אחר, "כדי למנוע ממשלת ארה"ב לאתר אותו".

 

ב-2008 נודע לקשפי כי הבנק מתכוון להשתמש בכסף שבחשבונותיה כדי לכסות את ההלוואות שביצעה. מסיבה זו, החליטה קשפי לפתוח חשבון בסניף בנק לאומי בלוקסמבורג, מכיוון ש"היא לא רצתה להחזיר את הכסף לארה"ב", כך על פי פרקליטה. ב-2009 החליטה קשפי לסגור את החשבון בלוקסמבורג אך שני בנקאים עימם היא נפגשה הניאו אותה מההחלטה. סכום המיסים שהעלימה קשפי בין השנים 2005 ל-2011 הגיע לכ-211 אלף דולר. נציגים מטעם בנק לאומי ובנק מזרחי טרם הגיבו לידיעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"כלהקהילה היהודית פרסית משתמשת בהלוואות גב אל גב"
צילום: shutterstock
מומלצים