שתף קטע נבחר

השחית רכוש משרדי וזכה בתביעת פיצויי פיטורים

עובד שהשחית מצלמות אבטחה של המפעל בו הועסק, פוטר ונשללו ממנו פיצויי פיטורים. בית המשפט פסק שהפיטורים הם עונש מספק, והחזיר את הפיצויים

עובד של סלטי שמיר פוטר ללא הודעה מוקדמת וללא פיצויי פיטורים, לאחר שנחשד כי חיבל במצלמות האבטחה של החברה. העובד הכחיש את ההאשמות נגדו ודרש לקבל את הפיצויים המגיעים לו. מה קבע בית הדין לעבודה?

 

 

השחית את המצלמה של המעסיק, ובכל זאת יקבל פיצויי פיטורים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
השחית את המצלמה של המעסיק, ובכל זאת יקבל פיצויי פיטורים(צילום: shutterstock)

 

המקרה החל לאחר שבמפעל, לייצור סלטים, התגלה כי במספר משמרות לילה הוסטה אחת ממצלמות האבטחה ובמקרים אחרים כוסתה בקרטון, כך שלא צילמה את המתרחש. עובד בחברה שנחשד במעשים, זומן לפגישה במשרדי החברה, במהלכה לטענתו הודיעה לו החברה על פיטוריו עקב צמצומים, וזאת ללא הודעה מוקדמת ומבלי שישולמו לו פיצויי פיטורים.

 

משכך, הגיש העובד תביעה נגד החברה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בה טען כי הוא זכאי לפיצויי פיטורים, לתמורת הודעה מוקדמת ולזכויות סוציאליות נוספות. לטענתו לא היה לו חלק במעשים, ושכלל לא נגרם כל נזק למצלמה. לטענתו, בנסיבות אלו, בהן לא הובהר לו שסיבת הפיטורים היא מעשי החבלה, על המעסיק לשלם לו פיצויי פיטורים.

 

החברה מנגד, הביאה צילומים המתעדים את מעורבותו של העובד באירועים. לטענתה הוא חיבל במהלך העבודה התקין באופן שפגע ביכולת הפיקוח שלה, ואף של משגיח הכשרות - מה שעלול היה לגרום לפסילת קו ייצור שלם ולנזק כלכלי כבד. בנסיבות אלה, טענה, אין העובד זכאי לפיצויי פיטורים ודמי הודעה מוקדמת.

 

הפיטורים עצמם הם עונש 

השופטת דגית ויסמן קיבלה באופן חלקי את תביעת העובד. לדבריה, למרות שלא ניתן לקבוע בוודאות שהתובע הוא שהסיט או הסתיר את המצלמה, הרי שנוכח עדותו הלא מהימנה והצילומים שהוצגו בפני בית המשפט, ניתן לקבוע שהחברה הוכיחה את מעורבותו בפרשה.

 

מנגד, השופטת הזכירה כי במעשים בעלי אופי פלילי נדרשת חובת הוכחה מוגברת. ומכיוון שהפיטורים עצמם מהווים עונש, אין מקום לשלול את פיצויי הפיטורים באופן מוחלט, אלא רק להפחיתם ב-25% ולשלול את דמי ההודעה המוקדמת. לפיכך נפסק כי העובד יקבל פיצויי פיטורים בסך של 9,907 שקלים, וכן 6,146 שקלים בגין פדיון חופשה והבראה. הוצאות לא נפסקו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מצלמת אבטחה (ארכיון)
צילום: shutterstock
מומלצים