שתף קטע נבחר

צילום: עוז מועלם וראובן שוורץ

הכל זה כאילו / טור

מגיע למכבי ת"א לנצח באופן מרשים וסוחף ולהתפוצץ נגד בשיקטאש. כישלון במשחק הזה ישלח לאבדון את העבודה העצומה שהושקעה, אבל עידו אשד חושב שאין תסריט להפסד כזה

על הנייר זה היה יכול להיות כאילו משחק מוקש. אם היינו בוחנים רק את טבלת הבית, רצף המשחקים והתזמון, אפשר היה לספר כאן כמה המשחק הזה כאילו מסוכן למכבי ת"א . בגלל שהטורקים כאילו התעוררו והתעודדו מניצחונם הראשון בטופ 16‬ כי ברור שהם לא פראיירים, שהם ישחקו משוחרר ושכאילו אין להם מה להפסיד. וגם כי מכבי אחרי רצף מדהים של ניצחונות, ונפילת מתח עלולה להגיע כאילו בזמן הלא נכון, במיוחד מול יריבה שנראית כאילו החלשה בבית.

 

ידיעות נוספות ב-ynet ספורט:

 

אבל, כמו שאמרו הגששים, הכל זה כאילו. כי זה משחק שמגיע למכבי. מגיע לה לעלות אליו ולנצח בו באופן מרשים וסוחף. לממש את כל הדברים הטובים שנבנו בה בחודש האחרון, ולאפשר להם להתפרץ ולהתפוצץ. אחרי חודשים מתחת לקו, מכבי סוף סוף עלתה מעליו. אבל אין בה שמץ של ראווה, רק תוספת של תאווה. אין בה שום רצון למנוחה, רק תשוקה להמשך ההוכחה.

 

שחקני מכבי ת"א באימון לקראת בשיקטאש. להתפרץ ולהתפוצץ (צילום: ראובן שוורץ ) (צילום: ראובן שוורץ )
שחקני מכבי ת"א באימון לקראת בשיקטאש. להתפרץ ולהתפוצץ(צילום: ראובן שוורץ )

 

כישלון במשחק הזה ישלח לאבדון את העבודה העצומה שהושקעה. אבל אין תסריט להפסד כזה, כי הבגרות והמקצוענות שהובילו לרמת שיא דווקא כאנדרדוג יאפשרו עליונות ודומיננטיות במשחק הראשון מזה זמן רב כפייבוריט. אותה רמת מיקוד, אותו חוסן מנטלי ואותה כשירות הגופנית והמקצועית. ומעל יתווספו החיבור האמיץ בין השחקנים, שחוו יחד את הגל היורד והנחשול העולה, והתבונה שצבר מאמנם־מנהיגם, שוויתר סו־ פית על הכדורסל שהיה רוצה להנחיל להם, ומקבל באהבה את הכדורסל שהם מסוגלים לתת לו.

 

ריקי היקמן. חלק משלישיית הס"ל (ראובן שוורץ) (ראובן שוורץ)
ריקי היקמן. חלק משלישיית הס"ל(ראובן שוורץ)

 

הגנת לחץ כאסטרטגיה, בחירה ביתרון הנומך והמהירות, והשלשות, הו, השלשות. שלושת הגאנרים רואים רק את הסל (הס"ל = היקמן, סמית'‬ לוגן‭,(‬ חודרים לטבעת ואז מוסרים או יורים בעצמם. הם מקבלים יחד את ההבנה שעדיף לקחת זריקה טובה בשנייה העשירית להתקפה, מאשר זריקה רעה בשנייה האחרונה, ולכן גם מחפים ויורדים להגנה. וג'יימס, שמקבל בצנעה את תפקידו כמשלים בהתקפה וכמעוז ההגנה. זהו כדורסל שיכול להוביל את מכבי גם לפיינל פור, ואולי אפילו רחוק יותר. לכן, זה לא יהיה המ־ שחק הביתי האחרון באירופה העונה. לא צריך לבוא להיפרד. רק להגיע לתת כבוד ולעודד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
דייויד בלאט
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים