יום שבת, 11.05.2024 שעה 16:59
אורי רייך

הלילה בו התאהבתי מחדש

דעה: אחרי שנים של התלהבות בדעיכה, ודווקא כשהיא רחוקה מלהיות הבחורה הכי יפה שיש, מכבי ת"א – האפורה והלוחמנית – כבשה אותי מחדש

מאז שאני זוכר את עצמי הצבעים הצהוב והכחול זורמים אצלי בדם. מעולם לא היתה לי התלבטות, מעולם לא פזלתי לאחרת. כדורגל, כדורעף, כדוריד, ואיך לא, גם קבוצת הכדורסל המפוארת. אלא שאני חייב להתוודות: בשנים האחרונות משהו בהתלהבות, בריגוש מהחבר'ה שמתרוצצים על הפרקט, נעלם. כבה.

כמובן שיקפצו היריבים ויטענו שהפינוק גבר עליי. "אוהד הצלחות", הם יסננו. "בטח התרגשת עד אין קיץ כשהגעתם בכל שנה לפיינל פור, ועכשיו – כשפחות טוב – זה כבר לא מעניין אותך". על פניו, הטענה הזו נשמעת די משכנעת, אבל איך היא מסתדרת עם רכישת מינוי במשך עשור לאחות מאצטדיון בלומפילד, דווקא באחד העשורים החלשים ביותר של המועדון? אעזור לכם, היא לא מסתדרת. משהו אחר כנראה משך אותי יותר בשנים האחרונות לקבוצת הכדורגל, למרות החיבה שלי לענף עם הכדור הכתום.

מעט מאוד פעמים העונה פיניתי את הלו"ז בחמישי בערב או ויתרתי במיוחד על בילוי חברתי כדי לשבת ולראות את החניכים של בלאט. אם לא די בריגוש שדעך, גם התוצאות והיכולת העונה לא היו משהו שמדביק אותך לכורסא. ובכל זאת, התיישבתי לראות הערב את המשחק החשוב מול חימקי מוסקבה. לא חשבתי שמכבי יכולה להביס את הרוסים בלמעלה מ-21 נקודות, גם ניצחון בנקודה נחשב בעיניי להישג, כי אחרי הכל צריך להיות אמיתיים: זו לא מכבי ת"א הגדולה לה התרגלנו ואליה פיללנו.

והאמת, צדקתי. לא פגשתי מבעד למרקע מכבי תל-אביב שדורסת ורומסת, לא ראיתי קבוצה שמלהטטת על הפרקט ומביכה את יריבתה, לא ראיתי שחקנים שיזכרו לדורי-דורות בהיסטוריה הצהובה-כחולה. ובכל זאת, התאהבתי במכבי תל-אביב הזו.

דווין סמית´. התאהבתי (יוסי ציפקיס)
דווין סמית´. התאהבתי (יוסי ציפקיס)
 

התאהבתי במכבי תל-אביב לא מוכשרת מדי, אבל לוחמת. במכבי תל-אביב שמובילה ב-6, יכולה לקבור שלשה שתגמור את המשחק ומחטיאה למורת רוחו של הקהל, אבל חוטפת את הכדור מיד בהתקפה שלאחר מכן. במכבי תל-אביב שהיא בהחלט לא הבחורה הכי יפה שיש, לא זו שתתאהב בה במבט ראשון בפאב, אבל כזו שככל שתכיר אותה יותר, תגלה שהאופי שלה כובש אותך.

אני יודע, אין בין כל זה לבין ה-"מכביזם" המפורסם כמעט כלום. המושג הנ"ל כולל אמנם  גם מלחמה אין-סופית וניצחונות במצבים קשים, דברים שבהם מתאפיינת הקבוצה בשבועות האחרונים, אבל לא כדרך-קבע. ה-"מכביזם" כולל הנחלת תבוסות ליריבות, עליונות ברורה, דורסנות. מושגים שכמעט ולא קיימים העונה בנוקיה.

ובכל זאת, אני מרגיש שהתאהבתי במכבי תל-אביב הזו, ולא בלית ברירה. לא רק כי זה נמצא אצלי בדם מגיל 0, לא כי אני חייב. אני הרי מקבל העונה אין-סוף סיפוקים מקבוצת הכדורגל, כך שמועדון הכדורסל הוא לא מפלט להתנחם בו.

האמת היא שבכלל לא התכוונתי שזה יקרה לי, אבל בינינו, מי מאיתנו תכנן פעם להתאהב? לא הגעתי עם מחשבות על ניצחון, בטח שלא ב-21 הפרש, ולא הייתי המום אם הערב הזה היה מסתיים בזפזופ לערוץ אחר באמצע הרבע השני. אבל הוא לא הסתיים כך, כי מכבי תל-אביב הזו, דווקא בגוונים האפרוריים-לוחמניים שלה, הגיעה פתאום, הנה היא שוב בבית, באה לי כל-כך כל-כך פתאום. וכמאמר השיר, אני רק צריך עוד דקה להתרגל אליה שוב.

פלאניניץ´ (יוסי ציפקיס)
פלאניניץ´. לא בשל לרמות האלה (יוסי ציפקיס)
 

ולמרות כל האופוריה, המשימה של בלאט והשחקנים עדיין רחוקה מלהסתיים. המיקום בבית, גם אחרי הניצחון הנפלא, לא מעניק העפלה לשלב ההצלבה. פלאניניץ', גם אחרי משחק לחימה וחצי שני טוב, עדיין לא בשל לרמות האלה. שון ג'יימס עדיין הגבוה היחיד שנותן תפוקה. ההשתוללות החיובית של קיינר-מדלי לא מבטיחה שהוא לא יחזור לסורו ולהחטאותיו בקרוב. אליהו ופניני עדיין לא חדים כבעבר. וכן הלאה וכן הלאה, הבעיות והצרות ידועות.

אלא שלא משנה איך יגמר המסע הזה, בין אם בעליה ל-8 הגדולות באירופה ובין אם במפח נפש בדיוק ברגע האמת, דבר אחד בטוח: בשישי הבא, בשעה 21:00, לא תראו אותי בקולנוע, לא בפאב ולא במסיבה. הצעות לבילויים, אני מודיע מראש, ידחו על הסף. אני מצטער, פשוט יש לי דייט עם האהבה החדשה-ישנה שלי.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים