יום שבת, 18.05.2024 שעה 12:29
עמנואל רוזן

אחרון לציון

עמנואל רוזן בטור עצבני ל-ONE: לא זוכר הפועל חלשה כזו ב-45 שנים. צריך לשחרר את כל הבלופים והבטלנים. לא ייאמן שהם ובארסה באותו מקצוע

בשעות הצהריים סימסתי לליפקין העורך: במקרה של הדחה - כותב היום טור. לא הוספתי את המילה "סנסציונית". גם לא "מדהימה". זה טור לא מתוכנן, אבל ידוע מראש. לא היה לי ספק שהפועל תעוף - וזה לא משנה מול מי הייתה משחקת. מסכנה אסי גלבוע. עם קצת יותר מזל, גם היא יכולה הייתה להיות בחצי הגמר.

אם העונה הייתה מתחילה בינואר, והפועל הייתה משחקת בליגה של ראשון לציון, היא הייתה נלחמת היום נגד הירידה לליגה השלישית. אני זוכר ב-45 השנים שבהם אני רואה את האדומים הרבה עונות חלשות, קטסטרופליות, הרבה הרכבים הזויים וזמנים קשים. אני זוכר את הירידה לליגה השנייה. קבוצה חלשה כזו, כלומניקית כזו, אני לא זוכר.

טוב שהפסדנו. כי אם בטעות זה היה נגמר בניצחון דחוק, ההפסד היה מגיע כואב יותר מול 40 אלף צופים ברמת גן. חסכנו פקקים, חסכנו עמידה בתור, חסכנו ישיבה ביציעים המגעילים שם, חסכנו פדיחות. אם יש צדק, ויש הפעם, זו בדיוק השנה שבה הפועל צריכה להפסיד את הגביע ולהעביר אותו למישהו ראוי יותר. הפועל צריכה לסיים את העונה הזו מהר. לשחרר הביתה את כל הבלופים והבטלנים, את כל המתחזים והמזלזלים, ולהתחיל מחדש. כדי שיהיה טוב בשנה הבאה, צריך להיות רע השנה. רע מאוד. כל אשליה בדמותו של גביע או מקום שלישי, שכבר לא יהיו, עלולה הייתה לגרום למישהו בחודורוב לחשוב שבסך הכול המצב לא כזה נוראי.

תמוז לוחץ את סיימון (יוסי ציפקיס)
תמוז. "בטח שוב כואבת לו הברך" (יוסי ציפקיס)
 

יש מיליון דרכים לנתח את הביזיון. הן לא חשובות. הפועל תל אביב היא עסק בפשיטת רגל. מה זה משנה אם הטיח מתפורר בתקרה או המים חודרים בסלון. הבית הרוס. צריך לבנות אותו מחדש. רוצים בכל זאת דוגמא קטנה? טוטו תמוז. האיש שבלילות חולם על אירופה ובימים מנמנם על המגרש. בדקה ה-92, אח איזו דקה זו הייתה פעם, הוא בועט החוצה מול שער ריק ממרחק 3 מטר. בטח שוב כואבת לו הברך. בטח שוב נשמע עוד חודש על כל אירופה שחושקת בו. חלטורה זו המילה. חלטורה.

פרדי דוד (שעשה שוב הרבה טעויות אבל זה לא העניין) לא צריך להקרין לשחקנים שלו משחקים של ריאל מדריד או ברצלונה. הוא צריך, יחד עם הבוס שלו חיים רמון, ללמוד ממה שעשו השנה בקריית שלום. שנים טוענים אצלנו (גם אני) שדשא לא יכול לצמוח בקרקע הצחיחה של הכדורגל הישראלי שלנו. אז נכון שאנחנו עוד רחוקים, רחוקים מאוד, מאירופה - אבל מכבי תל אביב של השנה היא ההוכחה שאפשר להתקדם כשלוקחים את העסק ברצינות. במקצועיות. כשעושים ההיפך מחלטורה. זה נכון שגולדהאר השקיע השנה 120 מליון שקל וקרוב לחצי מיליארד בשלוש שנים, אבל אם הוא ימשיך ככה העסק ישתלם למכבי לא רק באליפות קלילה אלא גם בהצלחות אירופאיות (יחסיות) ובכסף גדול.

בשבת מתחיל הפלייאוף. משתי האופציות שציירתי כאן בשבת אחרי התיקו המפואר שנסחט מול עכו, השנייה נראית לי כרגע ריאלית יותר. הפועל בדרך להיות שק החבטות של הפלייאוף העליון. אם בקרב הפאשלונרים שלובשים היום את החולצה האדומה נשאר עוד קצת כבוד - שיוכיחו לי אחרת. מבחינתי, העונה הזו כבר נגמרה.

מסי. &qout;לא באותו מקצוע&qout; (רויטרס)
מסי. "לא באותו מקצוע" (רויטרס)
 

תשע ועשרים. חכמון שורק לסיום. הכותרות מדברות על ניצחון מדהים של ראשון לציון. מה בדיוק מדהים כאן? הניצחון המדהים היחידי היה היום ניצחון של האחרונה לציון, של הפועל - ניצחון שלא הגיע. 890 דקות ללא שער שדה. מדהים באמת. תשע וחמישים דקות. מסי מבקיע לברצלונה. לא יאמן, אני אומר לעצמי בחיוך, לא יאמן שהחברים האלה מברצלונה והחברים שלי ממתחם חודורוב עוסקים בעצם באותו המקצוע ממש.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים