יום ראשון, 19.05.2024 שעה 20:15
אייל ברקוביץ'

מכבי יכולה לדבר חזק בצ'מפיונס

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: גולדהאר לא יברח ויביא את הצהובים לשיאים ב-10 השנים הבאות. וגם: מאמן הסיבוב, השחקן המצטיין, הזר והמאכזבת

לפני שבוע כתבתי כאן שמכבי תל אביב היא האלופה שבדרך ב-99 אחוז. אני רוצה להעלות את האחוז הזה ולהגיד: מכבי היא אלופה ובצדק, צדק רב. היא לא קבוצה גאונית, אך מקצוענית וממושמעת טקטית, עם שחקנים בעלי כושר גופני יוצא מן הכלל שמבצעים את הוראות המאמן מא' עד ת'. השער השלישי מהתרגיל בקרן מראה עד כמה הקבוצה הזו ממושמעת, מסודרת ואיך שהיא עובדת לפי הוראות מדויקות. קבוצה שלא עובדת במגרש האימונים לא יכולה לעשות גול כזה בקרן. זה משהו מתוכנן ומסמל את כל העונה של מכבי. 

מכבי הראתה לכולם שהיא קבוצה אירופאית לכל דבר. הנעת הכדור והלחץ על היריבה היו נהדרים. הכישרון של אלירן עטר וראדה פריצה עשה את ההבדל בהתקפה. מי שחזר בגדול לכדורגל הישראלי הוא ערן זהבי, שאחרי אינספור ביקורות נתן את המשחק הכי טוב שלו בשורות הצהובים. הוא היה חד מהרגע הראשון והיה בכל מקום במגרש, כמו שהתפקיד שלו אומר. אם אוסקר ייתן לו לשחק בתפקיד שלו ולא בצד, הוא יפיק ממנו מרגליות. הוא ברומטר בכל קבוצה, שחקן עם לב ענק שמבקיע שערים בחסד. זהבי ווינר אמיתי וזו הייתה יריית הפתיחה שלו. כשהוא ייראה טוב, מכבי כולה תהיה טובה.

אוסקר ניסה במהלך העונה הרבה הרכבים, אבל אחרי המשחק הזה יזכרו את ההרכב הזה עם ערן זהבי, דור מיכה וגל אלברמן ועטר ופריצה בהתקפה. זה ההרכב הטוב והחזק ביותר שיש לצהובים. עם שיפורים קטנים אצל המגנים ואולי עם עוד בלם ליד איתן טיבי, מכבי תוכל לדבר חזק בליגת האלופות בעונה הבאה. מיץ' גולדהאר אמר שיפתח את הכיס ויביא מיליונים, אבל אני לא חושב שצריך מיליונים אלא רק כמה בודדים כדי לחזק את הקבוצה בנקודות התורפה. 

אני בטוח שהמועדונים הגדולים, מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, שרואים מה שקורה בקריית שלום, מודאגים מאוד. זה לא הולך להיות אליפות רק עונה אחת. לטעמי מכבי תהיה הדבר הבא בכדורגל ותדבר חזק בעשר השנים הבאות כמו שמכבי חיפה הייתה ב-20 השנים האחרונות. מכבי בשביל גולדהאר היא צ'יפס, הוא ישקיע ויביא אותה לאלופות. הוא לא יברח כמו האחרים, הוא יישאר שנים כי בהצלחות לא מתלהב ובאכזבות לא בורח.

ערן זהבי. (יוסי ציפקיס)
ערן זהבי. ווינר אמיתי (יוסי ציפקיס)
 

מכבי של העונה היא מקצועית נטו. משחקת כדורגל יפה לעין, עם הרבה רעב ותשוקה. אמנם לא גאוני, אבל כיף לראות אותה ויש מה לקנא בה. 

ואי אפשר בלי כמה מילים על בית"ר. הניהול של ארקדי וקורנפיין עם הבאתם של הצ'צ'נים פירק את הקבוצה מקצועית והכי גרוע, גמר את הקהל הטוב בארץ ופילג אותו.

לסיום הסיבוב אבחר מצטיינים. המאמן הוא אריק בנאדו ללא ספק, שעשה מהפך והביא את מכבי חיפה מהתחתית למקום השני. מגיע לו כל הקרדיט. אבל המבחן האמיתי שלו יהיה לאורך תקופה ארוכה. בעונה הבאה זה יתחיל כשחיפה תרוץ לאליפות. שחקן הסיבוב שלי הוא אלירן עטר. מגיע לו. הוא השחקן הטוב ביותר העונה, שחקן העונה. הוא חד כתער ומבקיע שערים בחסד. 

אריק בנאדו. מאמן הסיבוב (יוסי ציפקיס)
אריק בנאדו. מאמן הסיבוב (יוסי ציפקיס)
 

הזר של הסיבוב הוא ראדה פריצה. רכש יוצא מן הכלל, שחקן שכיף לשחק איתו. הוא מפרגן לחברים שלו בכל הזדמנות ומבקיע שערים. בנוסף, הוא חכם מאוד. רכש אדיר של הצהובים. השחקן המאכזב? הקבוצה המאכזבת היא הפועל תל אביב ובעיקר שלושת חלוציה. ציפינו מהם לגדולות.            

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים