שתף קטע נבחר

בחיפה יש גם כדורסל נשים

קבוצת הנשים של מכבי חיפה עושה חיל בליגה הלאומית. במועדון גאים כי כל השחקניות בקבוצה מתגוררות או לומדות בעיר. "החיבור בין שחקניות צעירות לוותיקות מוכיח את עצמו"

גמר אליפות המדינה לגברים בכדורסל ייערך השנה בהיכל הספורט המחודש שברוממה, מה שללא ספק יעלה את המניות של העיר חיפה ובטח את אלו של ענף הכדורסל. אבל כאן זה לא נגמר כי כדורסל בחיפה זה לא רק גברים, ממש לא.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

קצת רקע: קבוצת הנשים של מכבי חיפה נשים תקעה יתד בליגה הלאומית וממוקמת במרכז הטבלה, קבוצת נערות א' מתמודדת ברמה הגבוהה של הקבוצות בארץ, וגם בקבוצות הצעירות נעשית עבודה במטרה לבנות את דור העתיד של הענף.

 

מכבי חיפה נשים. במועדון גאים בהתקדמות הקבוצה  (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מכבי חיפה נשים. במועדון גאים בהתקדמות הקבוצה (צילום: גיל נחושתן)
 

 

יואב קרליקאר, הרכז המקצועי של המחלקה הגיע למועדון לפני כארבע שנים (אחרי שאימן במחלקות נשים ביקנעם/מגידו, גבעת נשר), הודיע לראשי מכבי

חיפה – היו"ר אילן בק והמנכ"ל גילי שוורצמן, שהוא מתכוון לבנות תוכנית עתידית למחלקת הנשים בניסיון להחזיר את הזהות והצביון המקומי, יחד עם שאיפה לשחק ברמות הגבוהות, הכל תוך כדי שילוב בין שחקניות וותיקות לדור העתיד. בינתיים קרליקאר יכול להיות גאה בהשגים שהביא לקבוצת הנשים: שתי אליפויות של הליגה הארצית בכדורסל. 

 

בנוסף, שלוש משחקניות הקבוצה המשחקות גם בקבוצת הגיל נערות א' - רוני מנצ'ל, ענבר זינגר ועדן כהן, משתייכות היום לסגל הנבחרת האולימפית של רפי בוגטין ונמרוד מיטל. במסגרת ההשתרגות לקבוצה צורף השנה המאמן חגי פלק המשמש בתפקיד עוזר מאמן. אגב, קרליקאר מאמן בשנים האחרונות גם במסגרות הצעירות של איגוד הכדורסל את נבחרות הטרום-קדטיות ו"אתנה", אשר מפרויקט זה מגיעות מרבית השחקניות לקבוצות התחרותיות של המועדון.

 

מכבי חיפה. שילוב בין וותיקות לצעירות  (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מכבי חיפה. שילוב בין וותיקות לצעירות (צילום: גיל נחושתן)

 

המרקם של קבוצת הנשים הירוקה מעניין לא פחות מההישגיות. הנבחרת של הבנות מבוססת על שחקניות המתגוררות אך ורק בחיפה או לומדות בחיפה כסטודנטיות.

הסגל כולל מספר שחקניות בכירות בעלות עבר בשתי הליגות העליונות – הקפטנית רינת זלץ-לוין (36 +3) שחזרה לפרקט לאחר שנים מספר כקריירה בתחום הבנקאות, רחל אמסלם-קטלן (47), הדר ארבל, כנרת קרן (40) המשמשת כפרופסור בטכניון, והרכזת שהצטרפה לאחרונה, מנאל חאג' אחמד שעברה לחיפה מאעבלין.

 

את הדור הוותיק משלימות פזית סגל בת ה-50!!, איה מיכאל, רותם שיטרית נועה קירשנר שהגיעה מרעננה וונגה נצר שהשתחררה לאחרונה משירות צבאי. בנוסף משחקת בקבוצה גם המתאזרחת נעמי קסטר, שחקנית שהגיעה מארה"ב לחיפה כדי ללמוד רפואה, התאהבה בארץ ובענף, וכך גם הגיעה למועדון ומשלבת בין שני התחומים.

 

מכבי חיפה. חלק מהוותיקות שבו לכדורסל אחרי שפרשו  (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מכבי חיפה. חלק מהוותיקות שבו לכדורסל אחרי שפרשו (צילום: גיל נחושתן)

 

במועדון גאים: "השילוב בין הדור הוותיק לבין הדור הצעיר מקבוצת הנערות, מורגש הן ברמת החיבור החברתי וגם המקצועי כאשר הגרעין הוותיק מייעץ רבות לדור הצעיר אליו ניתן לצרף גם את עדן פרלה ושיר רביב בת ה-16 בלבד, שכבר רשמה דקות בכורה בליגה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
מכבי חיפה נשים
צילום: גיל נחושתן
מומלצים