שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

היכונו לביאת הרונאלדו / טור

אם להיות ריאליים הפסד לפורטוגל יתקבל כמובן מאליו, אם היא תבוא מוכנה מקצועית ומנטאלית יהיה לנו קשה להפתיע. אבי נימני מנמיך ציפיות. וגם: ברצלונה עומדת למבחן אמת ובית"ר ירושלים על סף כישלון מקצועי

בעוד שבועיים יתקיים המשחק המדובר ביותר של נבחרת ישראל בשנים האחרונות מבחינת העניין, כשפורטוגל תגיע לארץ למפגש בקרב על הכרטיס למונדיאל בברזיל. את מירב תשומת הלב מרכז כמובן כריסטיאנו רונאלדו, השחקן הטוב בעולם ביחד עם ליונל מסי, שלצערנו נמצא בשיאו. פורטוגל עם הגב אל הקיר לאחר ההפסד ברוסיה והתיקו הביתי מול צפון־אירלנד והיא חייבת לנצח בישראל.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

נחזור אלינו, לצערי לאורך השנים חוזרים על עצמם מאפיינים דומים כמו אשליית הציבור ובניית רמת ציפיות מטורפת בכל מה שקשור לסיכויים שלנו מול נבחרות עדיפות, ובמקרה של הפסד, אכזבה חסרת פרופורציות לרמת הסיכויים מלכתחילה. ברור לחלוטין שאסור לנו להרים ידיים מראש וצריך להיערך בצורה הטובה ביותר למשחק. חייבים גם לקחת דוגמאות חיוביות מהעבר, כאשר הצלחנו לנצח או לעמוד כשווים מול שווים מול נבחרות בכירות כמו אנגליה, צרפת וספרד בשיאן.

 

המשחק תלוי קודם כל בפורטוגל (צילום: AP) (צילום: AP)
המשחק תלוי קודם כל בפורטוגל(צילום: AP)

 

נבחרת פורטוגל לא נמצאת בתקופה הכי טובה שלה. היא הפסידה בבית לאקוודור במשחק האימון האחרון שלה, ובמוקדמות המונדיאל סיימה בתיקו ביתי מאכזב מול צפון אירלנד. בנוסף, אנחנו שומעים על בעיות ועימותים בחדר ההלבשה ובעיקר על העימות בין מחנה רונאלדו למחנה נאני. הנתונים האלה יכולים לעודד אותנו מעט, אבל המשחק תלוי ברונאלדו ובחבריו. אם הם יבואו מוכנים מקצועית ומנטלית, יהיה לנו קשה מאוד להפתיע אותם, בעיקר כאשר רונאלדו בשיאו, נאני חוזר לכושר טוב ופפה שוב בעניינים בריאל.

 

נאני. אולי המחנאות בפורטוגל תסייע לנו? (צילום: AP) (צילום: AP)
נאני. אולי המחנאות בפורטוגל תסייע לנו?(צילום: AP)

 

מצד שני, אנחנו יודעים שבכדורגל הכל אפשרי. עלינו באמת להאמין ולהיצמד להוראות הטקטיות במאת האחוזים. אין במשחק כזה מקום לטעויות, בטח לא מבחינה הגנתית. במשחקים כאלה מגיעים להזדמנות

 אחת או שתיים, וחייבים לנצל אותן עד תום. מלבד האמונה, אנחנו חייבים להגיע עם תעוזה שאולי תצליח להפתיע את הפורטוגלים ואת עצמנו. אבל אם להיות ריאליים, הפסד יתקבל כמובן מאליו, תוצאת תיקו תהיה הישג מכובד, וניצחון יהיה הישג מדהים עבור הכדורגל שלנו. הכי חשוב זה להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהבין את מקומנו האמיתי אל מול אריות היבשת.

 

 

המבחן של בארסה

 ביום שלישי הקרוב תצטרך ברצלונה להוכיח שהיא קבוצת הכדורגל הטובה בהיסטוריה. במשחק הראשון במילאנו היא פגשה קבוצה איטלקית מושלמת מבחינה הגנתית, שהצליחה להביך אותה ולנצח 0:2 – מרווח ביטחון מצוין לקראת הגומלין. בארסה צריכה להוכיח לעולם ולעצמה שלמרות שהיא במשבר יש לה את היכולות המנטליות להתעשת ולהתעלות כאשר היא עם הגב אל הקיר. היא חייבת למצוא פיתרון להגנת הברזל של מילאן בעזרת יכולת אישית גבוהה והצטרפות מסיבית מאחור. מעל הכל, בארסה זקוקה למסי ביום טוב ושהשחקנים מסביבו שמזינים אותו ומשלימים אותו דוגמת צ'אבי ואינייסטה יגלו יכולת גבוהה.

 

מסי. ייראה אחרת מול מילאן? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מסי. ייראה אחרת מול מילאן?(צילום: רויטרס)

 

אין ספק שברצלונה נמצאת במשבר, אבל עם כל הבעיות

בחודש האחרון בארסה זאת בארסה ולמרות היתרון של מילאן מהמשחק הראשון, אני מאמין שהכל פתוח ושמסי וחבריו מסוגלים להשיג את התוצאה הרצויה כדי להעפיל לרבע הגמר.

 

בדרך לתואר, בדרך החוצה

מכבי ת"א נמצאת במומנטום חיובי, יש לה פער נקודות מבטיח ממכבי חיפה והיא על סף זכייה באליפות. עכשיו, כאשר היא לא בלחץ, היא יכולה לשחק כדורגל משוחרר ומהנה עבור אוהדיה. ביום ראשון היא תארח את בית"ר ירושלים, שנאבקת על כרטיס לפלייאוף העליון אבל לא תלויה רק בעצמה.

 

אלי כהן. אי העפלה לפלייאוף העליון תהיה כישלון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אלי כהן. אי העפלה לפלייאוף העליון תהיה כישלון(צילום: עוז מועלם)

 

עצוב לי ולכדורגל הישראלי שבית"ר כנראה לא תהיה בפלייאוף העליון. זה נזק עצום מבחינת העניין, מבחינה כלכלית וגם מבחינה מקצועית. נכון שהמטרה העיקרית והחשובה במעלה היא המלחמה בגזענות, אבל זה לא היה צריך לבוא על חשבון יכולת במגרש. לבית"ר יש סגל טוב, בטח לא פחות טוב מזה של בני־יהודה ורמה"ש, ולכן אי העפלה תהיה כישלון מקצועי – מה גם שאלי כהן כיוון לאורך כל הדרך למקומות 1־4. בית"ר אומנם לא תרד ליגה, אבל העונה עלולה להסתיים מבחינתה כבר ביום ראשון בלילה, הרבה יותר מוקדם ממה שהיא ואנחנו תיכננו. חבל לה ולכדורגל הישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
גוטמן. יהיה קשה להפתיע
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים