שתף קטע נבחר

חלום ליל טיץ. 10 הערות לסיכום המחזור

הפארסה של אסף קינן, המזל של מאיר לוי והאם המפגש בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים יהיה זה שיכריע את גורל האליפות? וגם: העולם התחתון הצטרף להכח ר"ג

קריית אליעזר, מחזור 33 ואחרון לעונה. מכבי חיפה נגד בית"ר ירושלים. כמו שזה נראה כרגע, קרב האליפות יוכרע בין השתיים הללו עם יתרון לא קטן לחיפה. לנו נותר לקוות שהמשחק הזה יהיה קובע לאליפות. אז לרגל חזרתה של בית"ר לתמונה, קבלו 10 הערות לסיכום המחזור.

 

 

1) המזל של מאיר לוי. לא, אני לא מתכוון ל"עזרה" שהוא קיבל מהקוון, אלא לעובדה שבית"ר ירושלים ניצחה, למרות הטעות הקריטית שלו. תסתכלו שוב ושוב על ההילוך החוזר ותראו שהיה פנדל. עצם העובדה שאניימה נגע קודם בכדור לא פוסלת את העבירה שהוא עשה עם היד השנייה ששלחה את בן שושן לקרקע ומנעה ממנו להגיע לכדור שנהדף. זה פנדל וכרטיס אדום, והפועל יצאה בנס. גם רבי מאיר לוי הוא בעל הנס. אחרת, על המצפון שלו להשפיע ככה על תוצאת משחק קריטי למאבקי הצמרת.

 

2) רק ברק. במסגרת פרוייקט שיקום ההריסות של בית"ר פוסט תקופת האוליגרך אפשר לציין בהתלהבות את הבן ששב הביתה מגנק. יצחקי הוא החלוץ הישראלי הטוב ביותר כיום, ולא רק שקשטן חייב לזמן אותו לסגל, הוא גם צריך לשקול היטב את הצבתו בהרכב מול היוונים. איזה כיף לראות את בית"ר כשהוא בכושר הזה.

 

3)  ככל שיהיה יותר רע, יהיה יותר טוב? אחרי התבוסה בבלומפילד כולנו קרענו את ראובן עטר לגזרים. האם יכול להיות שהמאמן של בית"ר רקם קונספירציה מבלי שידענו? האם הוא רצה לחטוף בראש כמה שיותר כדי להעיר את הקבוצה שלו בנוסח אוברדוביץ' מפנאתינייקוס? גם אם כן וגם אם לא, התוצאות מצוינות עבור האלופה, שמנצחת כבר חודש ברציפות, ומתבלת את הנצחונות ביכולת טובה מאוד בחלקים גדולים של המשחק.


תאוריית קונספירציה? עטר שוב חוגג (צילום: אלי אלגרט)

 

4) שמיכה קצרה. בעונה כל כך ארוכה, בשילוב משחקי גביע, אירופה ונבחרות, חייבים סגל רחב ככל האפשר כדי לזכות באליפות. להפועל תל אביב אין סגל רחב דיו, ולכן היא נמצאת היום בעמדה הכי פחות טובה לזכות באליפות. נכון שהאדומים סבלו מחוסר מזל ומפציעות של 2 קשרים אחוריים, אבל הבעיות נמשכות גם בהתקפה, כשאדון יבואה מחליט לקבל ציון בלתי מספיק בהבנת הנשמע.

 

כשאומרים לו לחזור ביום חמישי הקרוב, הוא חושב שמדברים איתו על חמישי הבא. הוא באמת חשב שגוטמן ישחרר אותו מהמשחקים נגד מכבי חיפה ובית"ר ירושלים בלי להניד עפעף? מעניין מתי יבואה יואיל בטובו לחזור לארץ, ועד אז מקורביו יתראיינו בשמו לכלי התקשורת.

 

5) חלום ליל טיץ. הנה לכם תקנון פיפ"א כלשונו, עמוד 18: "אם שחקן לובש טיץ מתחת למכנסיים, הוא חייב להיות בצבע זהה לזה של המכנסיים". אגב, באותו סעיף מוזכר גם האיסור לשחק עם טבעות. אותה עבירה שביצע עידן טל במשחק מול אנדורה, אשר עלתה לו בכרטיס צהוב והיעדרות מהמשחק מול אנגליה באצטדיון רמת גן.


הקרין שקט על שחקניו. אלישע לוי והחבורה בירוק (צילום: עוז מועלם)

 

אסף קינן, שופט בינלאומי, מכיר היטב את התקנון. חבל רק שהוא בחר להוציא את שחקני הפועל פ"ת אחד אחרי השני ולא עצר את המשחק לשתי דקות כדי לסדר את העניין בצורה מכובדת. חבל שצוות השופטים במשחק לא דאג לזה כפי שמחויב בתקנון פיפ"א. חבל שזאב זלצר, שנסע לעשרות טורנירים עם נבחרות הנוער השונות לא דואג להקפיד לחדד את הנהלים הללו.

 

6) מיסטר קול. כשכולם מסביב למכבי חיפה רעשו וגעשו, כששחקנים תקפו בעילום שם והתקשורת כבר חישבה את קיצו לאחור, שמר אלישע לוי על פאסון. הוא ידע היטב מה שכל מאמן טוב יודע. יש תקופות במהלך העונה שקבוצה נקלעת למשבר. החוכמה היא לצאת מהמשבר הזה עם הראש מעל המים ועם המקום הראשון בפער לא רע על הקבוצות האחרות. זה בדיוק מה שאלישע עשה. הוא גם הקרין שקט על השחקנים שלו, ואת התוצאות ראינו בשבוע החולף. ניצחון גדול ויוקרתי בגביע על הפועל, עוד ניצחון משמעותי על בני יהודה, ושקט תעשייתי עד למפגש עם רוני לוי.


אלה הן הבעיות הבוערות בהכח? התחתונים הסגולים (צילום: טל שחר)

 

7) עולם תחתון. טוב שלדודו דהאן יש זמן להתעסק עם הדברים החשובים באמת. הקבוצה שלו ממשיכה לאכלס את המקום ממנו נושרים אוטומטית לליגה השנייה, אבל למנג'ר שלה יש זמן להתעסק עם הקוריוז הנחמד של אוהדי הקבוצה, שתלו תחתונים עם הכיתוב 'הכח לא תרד'. ועדת החקירה הלא ממלכתית שהוקמה לצורך הנושא בווינטר מצאה את האשם במנהל הקבוצה, שעזב. עכשיו נפתרו כל הבעיות של הכח, והיא בדרך למרכז הטבלה ולפגישה עם הנשיא בגמר גביע המדינה.

 

8) הגיע הזמן שתבין. עצוב לראות איך אלי כהן לא מצליח להרים את קריית שמונה למרכז הטבלה. עם תקציב גדול בהרבה מיריבותיו לתחתית, וסגל איכותי משלהן ממשיכה הקבוצה שלו להפסיד. לאורך רוב הקריירה של כהן, הוא לא הצליח במקום שאליו הוא הגיע באמצע העונה. המאמן של איזי שרצקי חייב להפנים שהוא צריך לקחת קבוצה רק בקיץ. אחרת, הקריירה שלו תוכתם במשחקי מבחן מול הקבוצה מהלאומית.


קשטן, לטיפולך. יצחקי חוגג עוד שער (צילום: דודי ועקנין)

 

9) קריאה אחרונה לסגל. ביממה הקרובה אמור מאמן הנבחרת לפרסם את הסגל הסופי והמורחב לשני המשחקים מול יוון. בשעות שנותרו עד להחלטה הסופית, המדור קורא לקשטן לחשוב היטב על כל השחקנים שחזרו בשבועות האחרונים לכושר משחק גבוה ולא שיחקו בנבחרת זמן רב. בנאדו

, גרשון ויצחקי יכולים לעזור מאוד להשיג את המטרה, שהיא 4 נקודות משני המשחקים. אולי כדאי לשים לרגע בצד את האגו, ולחשוב רק על טובת הנבחרת.

 

10) המחזור הבא. קשטן וסיני יפזרו מלח סביב המגרשים כדי שאף שחקן משמעותי לא ייפצע. בית"ר ירושלים תגיע לבוקסן שטאדיום בנתניה כשהיא בעננים. עטר יצטרך לעבוד במשך שבוע שלם רק על העניין המנטלי, בעוד שמתיאוס יצטרך לגזור על עצמו ויפאסנה עד למשחק. בזמן האחרון, כל מה שהוא אומר רק מקלקל לקבוצה שלו את העונה הטובה. רוני לוי מגיע להופעת אורח בקריית אליעזר, וישמח מאוד לא לקבל את המקלות של דגל הקרן לפרצוף, בתודה מראש ליושבי יציע ג'.

 

גיא לוזון יקבל הזדמנות אחרונה להוכיח שלקבוצה שלו יש מה למכור גם נגד הגדולות, אם הוא רוצה להחזיר את המועדון לאירופה, ודודו דהאן? הוא מחכה לקבוצת 70 מיליון השקלים של אלכס שניידר, במאבק על 6 נקודות בתחתית. נותר לקוות ששחקניו ילבשו תחתונים (בלי כיתוב) וטיץ זהים לצבעי המכנסיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ואיפה הטיץ? הפועל פ"ת מול כמבי ת"א
צילום: אלי אלגרט
מומלצים