שתף קטע נבחר

שוב תקלה בפלאפון; "השיבושים הסתיימו"

לקוחות החברה התלוננו משעות הצהריים על קשיים בקבלה והוצאה של שיחות, ובאי יכולת לגלוש באינטרנט הסלולרי. פלאפון: התקלה השפיעה על 20-30% מהגולשים ברשת, מהנדסי החברה מתחקרים את הנושא

לקוחות פלאפון מרחבי הארץ דיווחו בצהריים (ה') על שיבושים בקבלה והוצאה של שיחות, ובעיקר בגלישה סלולרית ברחבי הארץ. כעבור מספר שעות הודיעה פלאפון כי היתה תקלה ברשת הנתונים, והיא הסתיימה. מהחברה נמסר כי התקלה השפיעה על 20-30% מהגולשים ברשת, וכי מהנדסי החברה מתחקרים את הנושא.

 

פלאפון: התקלה היתה במתג הראשי

קריסת פלאפון: הלקוחות יקבלו 60 דקות שיחה

בקשה לתביעה ייצוגית נגד פלאפון: 450 מיליון ש'

 

התלונות הגיעו ל-ynet בעיקר מאזור המרכז: רמת גן, פתח תקוה, קריית אונו וגם מירושלים, אם כי נראה שהתקלה לא אזורית אלא תלויה בגורמים אחרים. התקלה גם פגעה בלקוחות HOT מובייל, חברה שעושה שימוש בתשתית של פלאפון ברוב חלקי הארץ.

 

רק לפני כחודש אירעה בפלאפון תקלה רחבת היקף, במהלכה לקוחות החברה לא יכלו להוציא ולקבל שיחות במשך שלוש שעות וחצי בערב. התקלה הקודמת לא כללה בעיה בגלישה, ובפלאפון המליצו אז ללקוחות להשתמש בוואטסאפ ואפליקציות דומות עבור תקשורת.

 

פלאפון פיצתה את הלקוחות בשלוש דרכים חלופיות: 60 דקות שיחה חינם בארץ, או 60 דקות חינם לחו"ל למדינות אירופה וארה"ב או 500 מגה ביט גלישה ברשת.

 

מקור התקלה הקודמת היה, על פי הודעת החברה, שילוב של שיבוש באחד מרכיבי האיתותים (STP) ברשת, בו התקלקל כרטיס, יחד עם באג תוכנה באחד מרכיבי המתג. כתוצאה מכך, נשלחו הודעות שגויות למתגים, מה שגרם לתקלות הדיבור וה-SMS ברשת.

 

מפלאפון נמסר מוקדם יותר בתגובה: "קיימים שיבושים בגלישה לחלק מהמנויים ברשת פלאפון החל מהשעה 12:23. התקלה הינה ברכיבים בתת רשת הנתונים, שאחראית על הגלישה הסלולרית, ונמצאת בטיפול מהנדסי החברה.

 

"נציין כי למעלה מ-60% מתעבורת הגלישה פועלת כסידרה. הודעה על כך יצאה למשרד התקשורת ופורסמה באתר החברה ובעמוד הפייסבוק. בכל מקום בו קיים ,WIFI ניתן להמשיך ולגלוש גם כעת".


פורסם לראשונה 07/03/2013 13:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פלאפון. גלשו ב-WiFi
צילום: שלומי כהן
מומלצים