שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

דופלקס בקרית מוצקין: משפצים רק את מה שצריך

בני המשפחה מהקריות רצו לשפץ את הדירה הישנה. כדי לשמור על גבולות התקציב, הם השקיעו רק בסלון, במטבח ובחדרי הילדים, ובשאר האזורים לא נגעו. צפו בתמונות

הבית בו אנו מבקרים הפעם שופץ במהלך החופש הגדול: המשפחה המשיכה לגור בבית ונהנתה מהחוויה המיוחדת, שבסופה התקבל בית רחב ומואר המשלב בין רעננות לביתיות.

 

עוד על עיצוב הבית בביקור בית

 

הדירה מחולקת לשתי קומות הכוללות 4 חדרי שינה, שתי מרפסות וחלל ציבורי רחב שבו יש מטבח, פינת אוכל וסלון. לפני השיפוץ כל חלל תפקד בנפרד ולא הייתה שפה משותפת בין החללים. בעקבות זאת פנו הדיירים למעצבת הפנים ענבר מנגד, על מנת שתעזור להם ליצור חלל פונקציונלי ונעים אשר יוכל לשרת אותם גם לטווח הארוך.  

 

מודרני ופונקציונלי (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
מודרני ופונקציונלי(צילום: שגב צלמים)

 

שיפוץ מסיבי יותר נערך בקומה התחתונה, וכלל טיפול בחלל הציבורי כולו, על מנת להקנות לו מראה אחיד והרמוני. אחת המטרות העיקריות הייתה לחדש את מסדרון הכניסה לבית, כך שייווצר חלל מואר והמשכי לשאר חלל הפנים.

 

על ידי טיפול נכון בחלל צר וארוך זה, הצליחה המעצבת גם ליצור חלל כניסה מרשים וגם להעצים את כמות האור הטבעי הנכנס לפנים הדירה. בנוסף, הוחלפה גם התאורה המלאכותית הקיימת בתאורה חסכונית, ונעשה שימוש בפסי לד לאורך המסדרון, שמקנים לו מראה יוקרתי ומיוחד.

 

המסדרון - חלל מואר (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
המסדרון - חלל מואר(צילום: שגב צלמים)

 

צעד נוסף ומשמעותי בשיפוץ היה החלפת המטבח, כך שיהיה מודרני, פונקציונלי ושתחזוקתו תהיה פשוטה. המראה שהתקבל - נקי, נעים ומשתלב באופן מושלם עם שאר החלל הפתוח, בזכות השימוש בחומרים ניטרליים כגון פורמייקה בגוון קרם עם זכוכית מודפסת באותו גוון. נקודת פוקוס צבעונית בחלל נוצרה באמצעות חיפוי פסיפס מעל לכיריים בגווני חום ובורדו, המקנה לחלל מראה חם וביתי.

 

חיפוי פסיפס מעל לכיריים בגווני חום ובורדו  (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
חיפוי פסיפס מעל לכיריים בגווני חום ובורדו (צילום: שגב צלמים)

 

חלל המגורים כולו חולק מחדש, כדי לנצל באופן מיטבי את החלל הקיים, וכן על מנת לאפשר מקום לבר משקאות לצד המטבח, שהיה אחד החלומות של בעלי הבית.

 

כדי להקנות לחלל כולו מראה מאוחד ושלם, נעשה שימוש במספר חומרי חיפוי, שחוזרים בכמה מקומות בחלל וקושרים יחד את האלמנטים השונים. בסלון חופו בבריקים קיר הטלוויזיה והעמוד התוחם את הבר, ואליהם מתחברת שידת המדיה והמדף המתפקד כשולחן בר - שניהם עשויים עץ אלון טבעי מבוקע ומשלימים את הגוונים הטבעיים בחלל.

 

בר משקאות לצד המטבח (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
בר משקאות לצד המטבח(צילום: שגב צלמים)
 

 

כדי לא לחרוג מהתקציב, חדרי הרחצה, המרפסות וחדר השינה של ההורים לא שופצו, אך חדרי הילדים ופינת המשפחה המשותפת זכו לטיפול מיוחד ומוקפד. עבור פינת המשפחה, המטרה הייתה ליצור חלל נוח ומזמין, המתאים לשימושים שונים של כל המשפחה, ונעשה בה שימוש בגווני שחור, לבן ואדום ובפורמיקות דמויות עור קרוקודיל כדי לתת טוויסט מעניין וחם לחלל.

 

 (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
(צילום: שגב צלמים)

 

בריקים בקיר הטלוויזיה ובקיר של הבר  (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
בריקים בקיר הטלוויזיה ובקיר של הבר (צילום: שגב צלמים)

 

חדרי הילדים עוצבו כך שלא יגדירו את גיל הילד, אלא יוכלו להתבגר יחד איתו. כל חדר הותאם לילד, לאהבותיו ולתחביביו, כך שכל אחד מהם קבל את חדר חלומותיו. עבור כל חדר הוזמנו רהיטים בהתאמה אישית, אשר הותאמו באופן ספציפי לצרכי הילד ולמידות החלל.

 

פינת המשפחה בקומה העליונה  (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
פינת המשפחה בקומה העליונה (צילום: שגב צלמים)

 

חדר הילדה  (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
חדר הילדה (צילום: שגב צלמים)

 

חדר הילד (צילום: שגב צלמים) (צילום: שגב צלמים)
חדר הילד(צילום: שגב צלמים)

 

דירה זו היא דוגמא לכך שלא צריך לשפץ את הבית כולו מקצה לקצה כדי ליצור מראה אחיד ושלם, אלא מספיק לשים את הדגש על הפרטים החשובים, המאפשר להשיג את המטרה בתקציב סביר. המשפחה קיבלה את כל מבוקשה והרוויחה בית במראה צעיר, מחודש ונעים, שיוכל להתבגר יחד איתם וללוות אותם לאורך שנים.

 

הכתבה באדיבות www.bvd.co.il - פורטל עיצוב הפנים מבית המגזין "בניין ודיור"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שגב צלמים
הבית בקריית מוצקין. חוויה מיוחדת
צילום: שגב צלמים
מומלצים