שתף קטע נבחר

"לשקול הפסקת משחק אם יהיו קריאות גזעניות"

עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה עידכן את יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, על ההחלטות שהתקבלו בדיון על תופעת הגזענות והפרות הסדר במגרשי הכדורגל. כמו כן, יימשך המעקב אחרי ארגון "לה פמיליה"

ד"ר אסף הראל, עוזר של יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, העביר היום (שני) מכתב ליו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, בו צוין כי לאחר ישיבה שנערכה בלשכתו בהשתתפות מפכ"ל משטרת ישראל, פרקליט המדינה, מנכ"לית משרד התרבות והספורט סוכם, כי מערכת אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה, על זרועותיה השונות, תפעל בנחישות, ביד קשה, ולאורך זמן, עד למיגור גילויי הגזענות.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בתוך כך, הפרקליטות ומשטרת ישראל תפעלנה, באמצעות הכלים המשפטיים שבידיהן, הפליליים והמנהליים, כדי למנוע גילויי אלימות וגזענות וכדי להביא את האחראים להם לדין. שילוב ידיים זה של הגורמים הבכירים ביותר משקף את הדחייה החד-משמעית של רשויות המדינה את הגזענות, ואת מאבקן הנחרץ והבלתי מתפשר בה.

 

אוהדי בית"ר ירושלים. ארגון "לה פמיליה" תחת מעקב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אוהדי בית"ר ירושלים. ארגון "לה פמיליה" תחת מעקב(צילום: אורן אהרוני)
 

 

בזירה המשפטית, ייעשה כל הדרוש כדי להילחם בגזענות, ובכלל זה מעצר והבאה לדין של עברייני הגזענות; שינויי חקיקה ככל שיידרשו; ובחינת שימוש בתמריצים לעידוד פעילות ספורטיבית המקדמת את הסובלנות, הכבוד ההדדי ומתן ייצוג לכלל המגזרים בחברה הישראלית. בין היתר ינקטו הצעדים הבאים:

 

קריאות גזעניות - המשטרה תפעל למצות את הדין עם משמיעי קריאות גזעניות באמצעות נקיטת הליכים פליליים על פי חוק איסור אלימות בספורט. מדובר בעבירה שעונשה עד שנתיים מאסר.

 

הרחקות בגין הפרות הסדר הציבורי במגרשים ובסמוך להם - המשטרה תנקוט במדיניות מחמירה ובלתי מתפשרת במסגרתה תשתמש בכלי של

הרחקת אוהדים מן המגרש, ככל שיידרש, וזאת בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק לאיסור אלימות בספורט. אוהדים יורחקו לפי חומרת העניין - לא רק מהמשחק בו קראו קריאות גזעניות, הפרו הסדר הציבורי וכדומה - אלא גם ממשחקים נוספים, תוך שלעיתים יחויבו להתייצב בתחנות משטרה במהלך המשחקים על מנת לוודא קיום צו ההרחקה.

 

 

ארגון האוהדים של קבוצת בית"ר ירושלים, המכונה "לה פמיליה" - המשטרה תמשיך לפעול במישור המודיעיני והחקירתי כלפי ארגון זה, וייבחנו דרכים לאיסוף ראיות ובמידת הצורך לנקיטת צעדים נגד הפרות חוק מצד הארגון ואנשיו.

 

אכיפה משמעותית לאורך זמן - המשטרה תוודא שתהא אכיפה משמעותית בעתיד, גם לאחר שוך הסערה. מצופה מגורמי האכיפה לפעול בהתמדה ולאורך זמן כדי להפסיק את תופעת הקריאות הגזעניות והפרות הסדר ביציעים. מדובר במאמץ ארוך שיש לצפות מהמשטרה ומהפרקליטות להשקיע לאורך זמן, תוך שימוש בעבירות הייעודיות, וביישום מדיניות של "אפס סובלנות".

 

שימוש באמצעים משמעתיים שבסמכות גופי הספורט לרבות במקרי קיצון - הפסקת משחקים - היועץ המשפטי לממשלה קורא לגופי הספורט לעשות שימוש במכלול הכלים המשמעתיים שבסמכותם, בכדי לטפל במקרים בהם מתרחשות הפרות סדר או תופעות גזענות המוניות, ובמקרי קיצון, אף להפסיק את אירוע הספורט, והכל בהתאם לתקנונים המחייבים לפי חוק הספורט. המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) עומד לרשות כל גוף ספורט שיבקש להיוועץ בו, אף בזמן אירוע, בכדי לייעץ ולסייע בחשיבה בעניין זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
אוהדי בית"ר ירושלים
צילום: גיל נחושתן
מומלצים