שתף קטע נבחר

הערב: קלאסיקו בגמר הגביע לנשים בכדורעף

קריית אתא רוצה לשמור על התואר, הפועל כפ"ס חולמת על זכייה ראשונה. הערב במטרווסט (19:30) נקבל את התשובות בגמר הקלאסי

מי תהיה המאושרת לזכות הערב בגביע המדינה בכדורעף לנשים: הפועל קריית אתא בפעם העשירית, או הפועל כפר סבא בפעם הראשונה? הגמר בין שתי הגדולות בענף הנשים ייערך הערב ברעננה (מטרוווסט, 19:30) , כאשר בשתי הקבוצות משחקות מיטב שחקניות הנבחרת של אריה זלינגר.

 

חגיגת תקצירים ב-ynet ספורט:

 

בעונה שעברה כפר סבא זכתה באליפות היסטורית, אבל בגמר הגביע הפסידה לקריית אתא. מדובר במועדון מוביל בארץ, שהשתקם מפירוק ע"י ההנהלה הנוכחית בראשות גרי אברמוביץ', וגולת הכותרת שלו: הקמת אקדמיה לצעירים הכולל 650 שחקנים ברחבי בתי הספר בעיר.

 

הפועל כפ"ס בפעולה. מחפשת גביע בכורה לארון (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הפועל כפ"ס בפעולה. מחפשת גביע בכורה לארון(צילום: ראובן שוורץ)

 

את הרכבה של כפר סבא מאיישות שחקניות מובילות כמו מורן צור, שהצטרפה העונה מנווה שאנן, גלית דבש, אלונה צ'רקז, שאנה ביגליארדו, עינב מוחרר, המוסרת שני פחם, הקפטנית ניצן גפשטיין והליברו נועה ארז. בכפר סבא מתגאים בכך, שבהרכבה יש רק שחקניות ישראליות, לעומת קריית אתא, שבהרכבה שלוש שחקניות זרות מפולין, בלארוס ואוקראינה.

 

 

הפועל קריית אתא היתה בנשך שנים המובילה בכדורעף הנשי, וכעת היא מנסה לחזור למעמד הזה אחרי שבשנתיים האחרונות האליפות עברה לרעננה ולכפר סבא. לשם כך צירפו לפני כחודש את המנחיתה הכי טובה , אניה ויליקי, שחזרה לארץ אחרי שנה וחצי במדי אלופת צ'כיה, פרוסטיוב, מה שמטה את יחסי הכוחות בגמר לטובתה. עוד סגל של קריית אתא: הליברו אדווה זינובר, המוסרת רון פונטי, הקפטנית דנה טקטצקי, נטיה מלצ'ר והזרות: נטשה קרוק, אנה יביסקובה ואיבונה וליגורה.

 

קריית אתא והגביע בעונה שעברה (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
קריית אתא והגביע בעונה שעברה(צילום: זהר שחר)

 

מנכ"ל קריית אתא אלון אלפיה: "לפני שנה כשנכנסתי לתפקיד הקמנו פנימיה לצעירים, זה יקח ארבע-חמש שנים עד שהן תעלינה לליגת העל . כדי לא להשאיר את השטח ליריבותינו, נאלצנו להביא זרות, ואין בכך כל פסול".

 

יו"ר כפר סבא, גרי אברמוביץ': "קבוצת המיליונריות שתתמודד מולנו בנתה סגל משופע בזרות, וזה לגיטימי, אבל לנו יש דרך שכוללת פס ייצור עצמי של שחקניות מקומיות, וכבר העונה זכינו ב-12 אליפויות בגילאים הצעירים. אם רוצים גם להגיע להישגים וגם לשמור על שפיות כלכלית, הדרך שלנו בסוף תנצח. יש לנו קבוצה חזקה ומגובשת, ואנחנו באים לנצח, וגם אם אתא תנצח הערב, תמיד יש עונה הבאה, כפי שאמרתי, הדרך בסוף תנצח".

 

שתי הקבוצות מודרכות ע"י חניכיו של מאמן הנבחרת אריה זלינגר. מאמן כפר סבא חן הימלפרב: "קריית אתא פייבוריטית בגמר, לנו אין מה להפסיד. קריית אתא צריכה להגן על הגביע שזכתה בעונה שעברה, ואחרי שהתחזקה באניה ויליקי, ברור שאם הם לא יקחו את כל התארים, זה יהיה כישלון. בשני הסיבובים הראשונים היינו עדיפים עליהם, אבל אתא כל הזמן התחמשה נגדנו, והערב ננסה להוכיח שאפשר לזכות בגביע גם על טהרת שחקניות כחול-לבן".

 

מאמן קריית, גל גלילי: "בגמר אין פייבוריטית, ושמות לא מנצחים. כפר סבא מגובשת יותר אחרי ששיחקו יחד הרבה יותר משחקים מאיתנו, כך שלא יעשו מעצמם כאלה קטנים. נבוא לקחת גביע, אבל זה ממש לא יהיה קל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
רון פונטי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים