בריטניה סוערת בימים האחרונים בעקבות חשיפתו של חבר פרלמנט בכיר כי נסחט מינית וחשף פרטים אישיים של פוליטיקאים ובכירים נוספים. אתמול (שני) הודיע המחוקק וויליאם ווראג כי הוא מתפטר מתפקידיו בפרלמנט בעקבות החשיפה, זאת לאחר שכבר הודיע כי יפרוש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות הבאות.

וויליאם ווראג, חבר המפלגה השמרנית בן ה-36, התפטר מתפקידיו בוועדות הפרלמנטריות בבית הנבחרים בעקבות החשיפה. הסערה הזאת הגיעה לשיא בימים האחרונים – לאחר שהודה כי סיפק מספרי טלפון ופרטים אישיים של חברי פרלמנט אחרים לאחר שנסחט מינית בעקבות תמונות והודעות ששלח באפליקציית הכרויות.

"מסרתי להם מספרים של כמה אנשים", סיפר ווראג לעיתון "הטיימס" בשבוע שעבר. "ביקשתי מהם לעצור, הוא ביצע בי מניפולציה וכעת פגעתי באנשים אחרים. אני כל כך מצטער שהחולשה שלי גרמה לפגוע באחרים".

משטרת לונדון הודיעה כי פתחה בחקירה, לאחר שהתברר כי לא פחות מ-12 פוליטיקאים וגורמים נוספים המעורים בחיים הפוליטיים בבריטניה, כולל כתבים פוליטיים. ההערכה המרכזית היא כי מדובר בתופעה רחבה שנועדה לנסות ולסחוט גורמים שונים, ולא מהלך ספציפי שיועד לעברו של ווראג, אך ייתכן שהעובדה שחשף פרטים של אנשים אחרים סייעה לאותם גורמים להגיע אליהם.

גורמים שונים שקיבלו את ההודעות שהתבררו כניסיונות סחיטה סיפרו שנכתב בהן משולח אנונימי על פגישות מיניות לכאורה באירועים חברתיים או במרכזי בילוי. מחוקקת נוספת מהמפלגה השמרנית עדכנה שקיבלה הודעות כאלה המתייחסות לפגישה לכאורה במסיבה.