מומחי משרד הבריאות המליצו על מתן חיסון שלישי למבוגרים

רוב מוחלט של חברי הצוות לטיפול במגפות המליץ על מתן מנת חיסון נוספת לאוכלוסיית המבוגרים. הדעות נחלקו ביחס לשאלה אם לחסן בשלב זה אנשים מגיל 60 או 70. רה"מ ערך דיון בנושא

זמן צפייה: 01:39

הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות התכנס אמש (רביעי) לדיון בנושא גיבוש המלצה לחיסון שלישי נגד נגיף הקורונה בישראל - רוב מוחלט של חברי הצוות המליצו לחסן בחיסון שלישי נגד הנגיף את אוכלוסיית המבוגרים אך הדעות נחלקו ביחס לגילם המדויק של המחוסנים, כאשר ההתלבטות היא אם לחסן במנה שלישית אנשים החל מגיל 60 או 70.

ראש הממשלה נפתלי קיים דיון בנושא ויודיע על החלטתו בהמשך היום. בינתיים מסר כי "ההמלצות אלה הן כבדות משקל - במהלך היום אנחנו נשלים את עבודת המטה לגיבוש תכנית הפעולה ואנחנו נציג זאת בפניכם בהקדם האפשרי".

במקביל, נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר מעלים כי 2,165 בני אדם אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה. כמו כן, מספר החולים הקשים עלה ל-159 בני אדם. מספר המתים כתוצאה מקורונה עלה אתמול ל-6,463 לאחר ששלושה חולים נוספים הלכו לעולמם.

ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד בימים הקרובים. פרופ' אש אמר בדיון אמש כי לא ניתן לצפות שמתן חיסון שלישי למבוגרים יעצור את התפשטות הגל הרביעי של הקורונה אלא רק יגן על קשישים מפני מחלה קשה.

פרופ' נחמן אש
מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש בתדרוך | צילום: לע''מ

חלק מהמומחים בארץ טוענים כי אין מספיק מידע בשלב זה כדי להצדיק מתן חיסון שלישי וכי יש לחכות לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). מומחים אחרים טוענים כי צריך לקחת סיכון ולהתחיל במתן מנה שלישית בשל הירידה ביעילות החיסון לאורך זמן וכי ישנם מחקרים מסוימים שדווקא מראים על עלייה בנוגדנים לאחר מנת חיסון שלישית. בנוסף, 2,000 מדוכאי חיסון בישראל כבר קיבלו זריקה נוספת ולא נרשמו אירועים חריגים בקרבם.

בתוך כך, בתי חולים ברחבי הארץ קיבלו כבר הנחיה ממשרד הבריאות להיערך לחסן במנה שלישית את הצוותים הרפואיים בימים הקרובים, והתבקשו להעריך אם יוכלו לבצע את המהלך. עד כה, רק בתי החולים איכילוב ושיבא הודיעו כי בכוונתם להתחיל את מבצע החיסונים השלישי כבר היום.