נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד
(צילום: ערוץ כנסת )

האם מגבשים במשרד ראש הממשלה תוכנית נוספת של מענקים לאזרחי ישראל מבלי לשתף את שר האוצר ישראל כץ? אתמול (ב') בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בקרוב יועברו עוד כספים לאזרחים כי זה צו השעה. מאוחר יותר רמזו מקורבים לראש הממשלה כי מדובר בתוכנית מענקים נוספת שמציעים לתת לאזרחים, בעיקר לשכבות החלשות, לקראת חגי תשרי.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במשרד ראש הממשלה אמרו ל-ynet כי "במשרד עובדים הזמן על תוכניות כלכליות", ולא הכחישו את רעיון המענקים. הבוקר אמר יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, הפרופ' אבי שמחון, בריאיון ברשת ב', כי בין השאר נבחנת גם האפשרות להעביר עוד מענקים לאזרחים, אולם התוכנית עדיין לא גובשה ונבחנות תוכניות שונות.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ
(צילום: אבי כהן)
למרות הרמיזות וההצהרות מכיוון ראש הממשלה ומקורביו, כץ התנגד לתוכנית מענקים שכזאת ואמר ב-90FM כי "אני לא חושב שצריך לעשות את זה". ל-ynet אמר כץ: "אני לא מכיר דבר כזה ואין כרגע שום תכנון כזה על השולחן. יש מענקים גדולים מאוד שמתוכננים בספטמבר, במסגרת רשת הביטחון".
עד כה שולמו לאזרחים מאז פרוץ משבר הקורונה שני מענקים. בעיצומו של חג הפסח הועברו מענקים בעיקר לאוכלוסיות החלשות ולמקבלי קצבאות הביטוח הלאומי. השבוע מועברים לשישה מיליון אזרחים מבוגרים מענקים של 750-1,500 שקל ועבור הילדים מענקים של 300-500 שקל.
גורמים המקורבים לראש הממשלה ציינו בימים האחרונים כי יש לסייע לפני החגים לאוכלוסיות החלשות כדי שלא ייקלעו למצוקה קשה בעיצומם של חגי תשרי. הפקידים הבכירים במשרד האוצר, לעומת זאת, מתנגדים לחלוקת מענקים נוספים.