שתף קטע נבחר

דולגופיאט לא קיבל אישור לצאת לאליפות העולם

סגן אלוף העולם בהתעמלות מכשירים טרם קיבל אישור מצה"ל לטוס לתחרות שתתקיים בעוד שבוע בקטאר, בה לא ברור אם הישראלים יוכלו להתחרות בתלבושת עם סמלי המדינה. גם ההשתתפות של אילן קורצ'ק מוטלת בספק

בעוד שבוע תתקיים בקטאר אליפות העולם בהתעמלות מכשירים בה אמור להשתתף ארטיום דולגופיאט. סגן אלוף העולם וסגן אלוף אירופה אמור היה לטוס לתחרות כבר בעוד יומיים, אבל נכון לעכשיו לא יכול לעשות זאת בגלל שטרם קיבל לכך אישור משלטונות צה"ל.  

 


 

בשל כך לא יודע עדיין דולגופיאט (21), המשרת כחייל בבסיס בתל השומר, אם יוכל להשתתף בתחרות, המהווה חלק מהקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. הוא העביר את בקשתו למפקדו עוד לפני יציאתו לאליפות אירופה, אך עדיין לא קיבל תשובה. בנוסף לדולגופיאט, לא ברור גם אם אילן קורצ'ק, המשרת אף הוא בתל השומר, יוכל להמריא.

 

ארטיום דולגופיאט בתרגיל (צילום: AFP)
ארטיום דולגופיאט באליפות אירופה(צילום: AFP)

 

גם אם שני הספורטאים יקבלו אישור לצאת, עדיין לא ידוע אם בתחרות יונף דגל ישראל והאם הם יוכלו להתחרות כשעל בגדם האותיות ISR. מאמן נבחרת הגברים, סרגיי וייסבורג: "זו

תהיה הפעם הראשונה שלנו שם וזה מטריד, אבל אנחנו רוצים להוכיח שאפשר להשיג תוצאה טובה ולהיות קבוצה טובה. עדיין לא מרגישים את הלחץ, אפילו ששינו את הטיסה בגלל ענייני ביטחון. אני מקווה שהם יצליחו להתמודד במדינה כזאת. אין הכנות אחרות ומבחינתנו זה אותו הדבר, רק צריך שכל אחד יוכיח את עצמו. המטרה שלנו שם היא להשיג את הקריטריון הקבוצתי, כי 24 הראשונים יעלו לאליפות העולם הבאה ויש מתעמלים חזקים שיכולים להשיג תוצאות טובות ולעלות לגמרים".

 

וייסבורג הוסיף: "אני לא מדבר על מדליות. הם צריכים להראות את מה שהם יודעים ולעלות קודם לגמרים. זו מלחמת אופי ומי שיותר חזק יצליח. זה לא הולך להיות קל, כי התחרות ארוכה, עם 300 מתעמלים מ-80 מדינות. אני מקווה שההתייחסות אלינו תהיה כמו בכל תחרות ואנחנו מוכנים להכל. יש לנו טרנינגים בלי סמנים של ישראל ובגד גוף תואם ואני מקווה שלא נצטרך להשתמש בהם".

 

תגובת דובר צה"ל תובא כשתתקבל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ארטיום דולגופיאט
צילום: AFP
מומלצים