שתף קטע נבחר

iShare בדרך לכינוס נכסים? עשרות לקוחות נותרו ללא מענה

חנות iShare נקלעה לקשיים כלכליים ומנסה להכניס משקיע נוסף. לקוחות רבים מתלוננים ברשת שלא קיבלו את מכשיר האייפון שהזמינו ולא את כספם בחזרה. iShare: "נשתף פעולה במטרה להביא לפגיעה מינימלית בלקוחות, בעובדים ובספקים". המועצה לצרכנות בודקת את הנושא

iShare - רשת חנויות למוצרי אפל בישראל, נקלעה לקשיים כלכליים ועשויה להגיע להליך של כינוס נכסים. עשרות לקוחות ששילמו בשבועות האחרונים אלפי שקלים בעבור מכשירי אפל שרכשו, לא קיבלו את המכשיר וגם לא את כספם בחזרה. חלקם טוענים כי כאשר ניסו לברר עם נציגי החברה מה מתרחש, הם נותרו ללא מענה.

 

הזמינו אייפון וטוענים: "לא קיבלנו בזמן את המכשיר או החזר כספי"

 

נכון להיום, שני סניפי החברה בתל אביב ובפתח תקווה סגורים, אתר האינטרנט הורד ולא מאפשר רכישת מוצרים נוספים ואין מענה טלפוני.

 

בקבוצת הפייסבוק שנפתחה בחודש מאי תחת השם "נפגעי iShare" הצטברו תלונות רבות נגד החברה והמלצות לתעד את הפניות אל החברה לצורכי הליכים משפטיים נגדם שאולי ייפתחו. התלונות הן בגין מוצרים שהוזמנו ולא הגיעו ושירות לקוחות גרוע שכלל ניתוקי טלפון תוך כדי שיחה והתעלמות מתלונות. חלקם סיפרו שלאחר שאיימו בפתיחת הליכים משפטיים החברה החזירה להם את כסף, אך כעבור חודש וחצי, ולא תוך 14 יום כנדרש על פי חוק.

 

תלונות של צרכנים מהפייסבוק (קבוצת הפייסבוק נפגעי ishare) (קבוצת הפייסבוק נפגעי ishare)
תלונות של צרכנים מהפייסבוק(קבוצת הפייסבוק נפגעי ishare)
 

אחד הלקוחות שנפגעו הוא רן (44) מתל אביב, שרכש 2 מכשירי אייפון X במכירה מוקדמת, בחודש אוקטובר. לדבריו, הוא שילם עבור אחד המכשירים בתשלום אחד סכום של 5,599 שקל, ומכשיר נוסף רכש בעסקה של 5 תשלומים, מתוכם 3 כבר חויבו. "בסך הכל רכשתי מכשירים בשווי של 11,200 שקל ועד היום לא קיבלתי לא מכשירים ולא זיכוי", הוא מספר ל-ynet.

 

לדבריו, למרות שלא קיבל את המכשירים חברת האשראי ממשיכה לחייב אותו עבורם. "כשפניתי לחברת האשראי בבקשה לעצור את המשך החיובים, הם שלחו אותי בחזרה לחברה, לקבלת אישור על ביטול עסקה", מספר רן. "כמובן שבחברה לא סיפקו לי את האישור הזה. עובדי החנות כל הזמן אומרים שיחזירו את הכסף, אבל בעצם רק מנסים להרוויח זמן. לפני יומיים הגעתי לסניף החברה בתל אביב. ראיתי שהחנות עדיין פתוחה ושאנשים נכנסים אליה. איך יכול להיות שממשיכים למכור לאנשים מכשירים למרות שאין להם סחורה במלאי? איפה האחריות? הם לא יכולים להתחבא מאחורי החברה".

 

גם לאה בני (51) חוותה סיפור דומה. "קניתי מכשירים בסניף של החנות ב-6.11 ואמרו לי שאקבל אותם תוך 30 ימי עסקים. התקשרתי אליהם ב-28.11 ושאלתי אם אני יכולה לבטל את העסקה. הם ענו לי שתוך 14 יום הכסף יוחזר, אבל עד היום זה לא קרה. אני רועדת ולא יודעת מה לעשות. 

 

"עכשיו ראיתי שסגרו את החנות. אף פעם לא אמרו שיש בעיה. כל הזמן אמרו שזה יטופל. התקשרתי עשרות פעמים ל-iShare. דיברתי עם מנהל החנות, יש לי את כל שמות המוקדנים. הפסדתי רק תשלום אחד של 559 שקל, אבל הרבה אנשים הפסידו הרבה יותר. מזל שבחברת האשראי הסכימו לעצור לי את התשלומים. כנראה שבגלל שאמרתי להם שהקלטתי את כל השיחות".

 

תלונות דומות השמיעו לקוחות נוספים ברשת.

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

ומה יעשה מי ששילם בכרטיס אשראי בתשלומים, ורוצה להקטין את הנזק שנגרם לו ולמנוע חיובים נוספים? הוא יכול לפנות אל חברת האשראי בטענה שהמוצר לא התקבל, במידה ולא התקבל, ולנסות לעצור את יתרת התשלומים שנותרה או לבדוק האם יוכל לקבל החזר כספי מהביטוח של חברת האשראי. 

 

משיחה שערכנו עם גורמים מטעם חברת מקסימדיה בע"מ, הבעלים של חנות iShare, נאמר לנו: "החברה נמצאת בקשיים כלכליים. בעלי החברה מנסים למצוא פתרון גם באמצעות הכנסת משקיע וזה אחרי שהם גם הכניסו כספים לחברה, וגם ביקשו הלוואות נוספות. אנו נעבוד בשיתוף פעולה עם כל גורם שרק אפשר במטרה להביא לפגיעה מינימלית בלקוחות, בעובדים, בספקים ובשותפים אסטרטגיים אחרים".


נכון לומר שהחברה בדרך לכינוס נכסים?

"כרגע עדיין לא, אבל זה יכול לקרות בעתיד הקרוב".

 

כך תבצעו עסקה בצורה בטוחה

המועצה הישראלית לצרכנות החלה בימים האחרונים בבדיקת הנושא. במועצה הסבירו היום ל-ynet מה צריכים לעשות צרכנים במקרה מעין זה, וכיצד יכול הצרכן לבצע עסקה בצורה בטוחה יחסית.

 

במועצה ממליצים לא למסור פרטי כרטיס אשראי ולא לשלם מקדמה עבור מכשיר שאינו מצוי בחנות, ושהקונה אינו יכול לקבלו עם הרכישה. אם הדגם הספציפי אינו נמצא במלאי בחנות ולא ניתן לקבלו באופן מידי - פשוט ותרו על הקנייה. אם בכל זאת אתם מזמינים מכשיר מחנות שאינה מספקת אותו מיד, יש לפרוס את התשלומים ללא ריבית, על מנת שיתאפשר לכם לעצור תשלומים עתידיים בחברת האשראי למקרה שהמוצר לא יסופק במועד שנקבע.

 

בנוסף, במקרה של אי קבלת המכשיר, יש לשלוח לבית העסק בהקדם ובכתב בקשת ביטול עסקה ולשמור את התיעוד. יש לשלוח את בקשת ביטול העסקה לחברת האשראי ולהודיע שהמוצר לא התקבל. על פי החוק, חברת האשראי חייבת לבטל את התשלום האחרון (בטווח של 30 יום לפני ההודעה) וכן לבטל את כל התשלומים העתידיים. לסיכום, קבלת המוצר במקום וביד, תימנע את עוגמת הנפש וההפסדים הכספיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים