זה לא הכול: הקול שמלווה אתכם להצלחה

האם שמתם לב עד כמה מרגיע הוא קולם של הקריינים, עד כמה חדים הם במילותיהם, כמה ברורים בהם במבטאם ועד כמה המסר שהם מנסים להעביר מצליח לחדור אלינו בצורה הכי ברורה שיש. גם אם לא שמתם לב לכך עד כה, בוודאי חשבתם על כך תוך כדי שאתם קוראים מילים אלו וככל שתעמיקו במחשבה, תגלו שחשיבותם של הקריינים היא גדולה מאין כמותה

צילום: //

אחד הפרמטרים החשובים ביותר כיום להעברת מסר חד וברור לקהל הרחב - לא משנה באיזה מדיום מדובר - הוא קריינות מקצועית המתבצעת בידיהם של קריין או קריינית מומחים ובעלי ניסיון, אותם נוכל למצוא בעזרת הקשבה לאנשי מקצוע רבים ובחירת הקול המועדף עלינו. בין אם מדובר בסרטון תדמית שאנו מפיקים או אפליקציה מתקדמת המציעה אפשרויות קוליות, השאיפה היא להיעזר בקריין מקצועי ובעל ניסיון שיוכל להעביר את המסר שלנו בצורה הטובה ביותר.

שירותי קריינות מקצועיים בתחומים רבים

כיום, רבים הבינו את הפוטנציאל הטמון באותו ‘קול רדיופוני’ המופיע בחדשות ברדיו ובסרטוני התדמית של המפלגות השונות בעת הבחירות, ומאמצים אותו לצרכיהם האישיים. אך כדאי לדעת, שקול רדיופוני הוא אמנם נדרש מהסיבה שכמעט ולא ניתן להתעלם ממנו, אך מדובר בהרבה יותר מסתם קול ברור ומובן שיודע להקריא טקסט. הקול של הקריין, האינטונציה שלו חייבים להעביר רגש, ליצור אפקט משלים לאמצעים הוויזואליים אם יש, לעורר עניין בקרב הצופים או המאזינים, ועוד.

בתחום הקריינות ניתן להיתקל בתחומים רבים בחיים, למשל:

  • סרטוני תדמית - פרסומים בטלוויזיה וסרטוני תדמית של חברות וארגונים לקידום עצמי או קידום מוצרים ושירותים, וכן לתכנים אקטואליים.
  • אפליקציות - ישנן אפליקציות שמעבר להיותן מהנות ויעילות, הן מספקות מידע קולי. דוגמא לכך היא אפליקציית WAZE המוכרת והאהובה שבלעדיה לא היינו מצליחים לנווט את דרכנו בכבישים. בשל חשיבותה, המידע הקולי שהיא מספקת חייב לעבור בצורה ברורה על מנת לאפשר לנהגים זמן תגובה מספק להוראות.
  • שידורי רדיו - הרבה לפני ששדרן רדיו מקבל את תפקידו, הוא עובר כברת דרך הכוללת תפקידי קריינות רבים על מנת לפתח את הדיקציה ויכולת הקריאה וההסברה שלהם.
  • קריינות באנגלית - לכל אלו ועוד כגון סרטוני סטודנטים או ברכות קוליות, ייתכן שיידרשו שירותי קריינות באנגלית, מהסיבה הפשוטה שלפעמים ישנם דברים שנשמעים הרבה יותר טוב באנגלית מאשר בעברית, או שאולי המסר מופנה גם לקהל הנמצא בחו”ל, ועוד.

הקול הוא לא הכל!

בכל הנוגע לנושא הקריינות בשפה האנגלית, רצוי לחדד מעט את הנושא ולציין כי באותה נשימה, קול מתאים הוא לא מספיק, וגם לא רמת האנגלית של הקריין. אם ברצוננו להעביר מסרים לקהל שאינו ישראלי, עלינו לא רק לדעת אנגלית אלא גם לדעת לבטא את השפה ללא מבטא זר שיסיח את דעתם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. פירמה המעבירה מסר בשפה זרה עם מבטא תואם, תעניק את הרושם שהשקיעה במסר שהיא מנסה להעביר.

בסופו של דבר, לא משנה באיזה עניין מדובר; החל מסרטוני תדמית ועד למשחקי מחשב ומצגות אקדמאיות, תמיד כדאי לשאוף לבצע את הטוב ביותר ממש כמו בכל תחום אחר בחיים. ויקטוריה פיינרמן נושמת את עולם הקריינות כבר מעל לעשור. אנגלית היא שפת האם שלה, כך שעבודת הקריינות שלה הינה המקצועית ביותר. יחד עם ויקטוריה וניסיונה הרב בתחום, תוכלו להיות בטוחים כי עליתם על המסלול הבטוח להצלחה מהירה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר