חורף? סופית: בוטל התנאי שרק מי שגר באזור קר זכאי למענק חימום

מקבל הבטחת הכנסה שהגיע לגיל פרישה זכאי למענק שנתי חד פעמי שהיום עומד על סך של 553 שקלים, להקל בתשלומי החשמל בעונת החורף • ח"כ יוליה מלינובסקי: "עשינו צעד ענק, כי מ-30,000 זכאים הגדלנו באמצעות החוק את כמות הזכאים ל-200,000"
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשע"ח / 05.12.2017 23:16

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבטחת הכנסה – מענק חימום אחיד. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת איציק שמולי ויוליה מלינובסקי.

חוק הבטחת הכנסה תוקן כך שבוטל התנאי לפיו רק מי שמתגורר באזור קר זכאי למענק חימום.

בדברי ההסבר נכתב: “בהתאם להוראות חוק הבטחת הכנסה זכאי מקבל הבטחת הכנסה שהגיע לגיל פרישה, למענק שנתי חד פעמי בשיעור של 6.4% מהסכום הבסיסי (ששיעורו נכון להיום עומד על סך של 553 שקלים). תכליתו של המענק היא להקל בתשלומי החשמל בעונת החורף, שבמהלכה יש צריכה מוגברת של חשמל. ברם, המענק האמור אינו משולם לכלל אוכלוסיית הזכאים לגמלת הבטחת הכנסה, אלא רק לאלה הגרים ב’איזורים קרים’, כפי שקבע שר הרווחה בצו.

“בשנים האחרונות עלה הצורך במתן המענק באופן אחיד לכלל אוכלוסיית מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בגיל הפרישה, וזאת בשל עלויות תשלומי החשמל המשמעותיים בכל חלקי הארץ, ולאו דווקא באזורים שמסווגים קרים”.

ח”כ יוליה מלינובסקי: “קשישים רבים במדינת ישראל חיים מתחת לקו העוני ולא אחת נאלצים להחליט על מה לוותר – תרופות, מזון או חימום הבית. אנחנו כמובן צריכים לשאוף להגדיל את הסכום של 553 ש”ח, אבל היום עשינו צעד ענק, כי מ-30,000 זכאים הגדלנו באמצעות החוק את כמות הזכאים ל-200,000 ומדובר בשינוי חברתי אדיר”.

ח”כ איציק שמולי: “יש אבסורד במדינה שלנו, במאקרו אנחנו אלופי העולם והכלכלה הישראלית רצה קדימה, אבל לא פעם יש אוכלוסיות שנשארות מאחור ולא מרגישים את אותה הצלחה. היום אנחנו עושים צעד גדול בכך שאנחנו מאפשרים להרבה מאוד קשישים עניים לעבור את החורף בשלום. זה שינוי היסטורי.”

16 תמכו ללא מתנגדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות