בחירת מקרר תעשייתי: מהן הטעויות שעולות ביוקר?

בחירה לא נכונה של מקרר וויטרינה או מקרר חלביה, עלולה לייקר את ההוצאות השוטפות בעשרות אלפי שקלים. כך תימנעו מטעויות מיותרות

צילום: //

בחירת מקרר תעשייתי חושפת אתכם למגוון רחב של פתרונות. אך לעיתים ההיצע הרחב עלול להטעות, ולגרום לבחירה לא נכונה של מקרר וויטרינה או חלביה: בחירה שעלולה לייקר את העלויות השוטפות לעיתים גם בעשרות אלפי שקלים. מהן הטעויות שעלות ביוקר בעת בחירת פתרונות קירור תעשייתיים, ואיך תוכלו להימנע מהן כדי לקבל את התמורה הגבוהה ביותר להשקעה שלכם?

מלבד שיקולי המחיר, רוב בעלי העסקים בוחרים מקרר תעשייתי בלי להביא בחשבון 5 שיקולי מפתח, שמשפיעים רבות על העלויות השוטפות:

  1. תוחלת החיים של המקרר התעשייתי

ההשקעה במקרר תעשייתי אמורה על הנייר לשמש את העסק לאורך זמן. אך התעלמות ממספר שיקולים חשובים עלולה להוביל לקיצור תוחלת החיים שלו:

מניעת חלודה - בתחתית המקרר מתנקזים כל העת לכלוכים, כמו למשל חלב שדולף ונוזל לאגן. בחירת חלביות או מעדניות בלי לבדוק את החומר ממנו עשויה התחתית, עלולה להוביל להחלדה מהירה. על מנת למנוע זאת, חשוב לוודא שתחתית המקרר עשויה מנירוסטה ושיש אחריות נגד חלודה.

תקלות והשבתות - בחירת יחידת קירור בעלת הספק קטן מהרצוי, עלולה לגרום לעומס גבוה ולהוביל לתקלות והשבתות (למשל בימי הקיץ החמים) המסכנות את הסחורה. לכן בעת תכנון ההספק יחידת הקירור, אנחנו בחברת SLK לוקחים מרווח ביטחון של 25% על מנת לאפשר למקרר לעמוד בעומסים.

בחירת המדחס - הלב של יחידת הקירור. השוק מוצף במדחסים זולים ולא אמינים,  שעלולים לשבוק חיים אחרי מספר חודשים. תוחלת החיים של המקרר התעשייתי נגזרת במידה רבה מטיב המדחס, ולכן ההמלצה שלנו היא לבחור במדחס של אחד המותגים המובילים בעולם, דוגמת Tecumseh הצרפתית, BITZER הגרמנית ו- Copeland האמריקאית.

בחירה במדחסים מסוג זה ותחזוק נכון שלהם, תחסוך תקלות ועלויות מיותרות.

  1. חיסכון בצריכת החשמל

צריכת חשמל חסכונית של המעדניה או החלביה היא תוצאה של מכלול שיקולים, שלרוב לא נותנים עליהם את הדעת בעת בחירת המקרר:

  • סוג המדחס - לפני שאתם רוכשים מקרר תעשייתי, בדקו את היעילות האנרגטית שלו. בחירת מדחס איכותי תחסוך עשרות אחוזים בצריכת החשמל.
  • איכות הבידוד - אחד הגורמים המשפיעים על היעילות האנרגטית, הוא איכות הבידוד המותיר את האוויר הקר בחלל ומונע ממנו לדלוף החוצה. ככל שהצפיפות והעובי של החומר המבודד גבוהים יותר, כך רמת הבידוד תעלה ותוביל לצריכת חשמל נמוכה יותר. בעוד שמטעמי חיסכון מותקן בחלק מהמקררים התעשייתיים בידוד בצפיפות של 20 מ”מ, אנחנו בחברת SLK מקפידים על שכבת בידוד בעובי של 40 מ”מ.
  • התקנה - התקנת צנרת דקה לצורך חיסכון בעלויות, היא פעולה שחבויה מהעין הבלתי מקצועית אך בפועל עלולה להוביל להתייקרות של 15%-20% בצריכת החשמל.
  1. בקרת טמפרטורה

המקרר התעשייתי עלול לשבות בפתאומיות, כתוצאה למשל מהפסקת חשמל שמתרחשת ללא ידיעתכם. בהיעדר התראה מתאימה, לא תמיד תהיו מודעים לכך ולא תוכלו לפעול כדי להציל את הסחורה. על מנת למנוע מצבים מסוג זה, ניתן להתקין על גבי המקרר מערכת התראת טמפרטורה, עם אפליקציה שמנטרת את רמות הטמפרטורה ושולחת התראה במקרה של תקלה.

עד כמה המערכת הזו חשובה? בקרב אחד מלקוחותינו, סופר המשתרע על שטח של 2,000 מטר, התרחשה באחד מימי שישי נפילת מתח בכל רחבי הסניף. מערכת התראת הטמפרטורה הובילה להקפצת עובד שהחזיר את החשמל לסדרו, והציל סחורה בשווי מאות אלפי שקלים.

  1. זמינות לפתרון תקלות

חשוב להבין: זמינות נמוכה מסכנת את הסחורה. כאשר מתרחשת תקלה שאינה מטופלת במהירות האפשרית, היא עלולה להוביל להרס סחורה בשווי 40-50 אלף ₪

על מנת להציל את הסחורה בעת תקלה, חשוב לוודא שבזמן אמת תקבלו את המענה המהיר ביותר. בעל עסק שלא מתייחס לזמן התגובה כשיקול מרכזי בבחירת חלביה או מעדניה, עלול למצוא את עצמו בעת תקלה מחכה ימים ארוכים למענה - ובכך לסכן סחורה יקרה.

מה משפיע על זמני ההמתנה? במקרים שבהם יבואן מקררים תעשייתיים נעזר בקבלני משנה לצורך מתן שירות, הוא תלוי ברמת הזמינות שלהם. מכיוון שמומחי הקירור שלנו בחברת SLK הם עובדי החברה, אנחנו יכולים להתחייב על זמינות גבוהה ולהיחלץ לעזרה כבר באותו היום.

  1. זמינות חלקי החילוף

עפ”י אחת הפרסומות היותר מוכרות, ” לגוף אין חלקי חילוף”. הבעיה היא שגם כאשר מדובר בפתרונות קירור תעשייתיים, ב- 60% מהמקרים אין בנמצא חלקי חילוף - מזכוכית הוויטרינה, המדפים והתאורה ועד למנוע עצמו. כתוצאה מכך כאשר יש צורך בתיקון הוא עלול להתייקר או להתעכב, עד לאיתור או ייבוא מיוחד של חלקי חילוף. במקרים שבהם לא נמצאים חלקי חילוף, הבעלים נאלץ להחליף את כל המקרר. עם התרחיש הזה נאלץ להתמודד בעל עסק שפגשנו: הזכוכית של מקרר הוויטרינה שברשותו נשברה ובהיעדר וויטרינה מתאימה, הוא נאלץ להחליף 2 מקררים ולמעשה להוציא אלפי שקלים שהיה ניתן לחסוך.

בחירת מקרר חלביה או מעדניה באמצעות חמשת השיקולים שמנינו, תאפשר לכם לקבל את התמורה הגבוהה ביותר להשקעה לאורך שנים.

הכותב הוא לירן מחלוף, מנכ”ל חברת SLK פתרונות קירור - המעניקה למאות עסקים תמורה גבוהה על השקעה במשך למעלה משלושה עשורים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר