מפיק: צ'אנינג טייטום

כוכב הקולנוע, שהחל את דרכו כחשפן, מפיק בשנים האחרונות סרטים תיעודיים • היום ישודר סרט שהוא הפיק בשם "כלב מלחמה: חברו הטוב ביותר של החייל"

מתוך הסרט "כלב מלחמה"

היום ישודר בהוט, ביס ובסלקום TV הסרט הדוקומנטרי "כלב מלחמה: חברו הטוב ביותר של החייל", שעוסק ביחסים הקרובים שנרקמים בין חיילים לבין כלבים שמסייעים להם בשדה הקרב. 

הסרט שודר בארה"ב ברשת הכבלים HBO בתחילת השבוע לציון יום החיילים הוותיקים (שבו מצדיעים באמריקה לגיבורים המשרתים בצבא), וזה כנראה לא היה מעניין במיוחד לולא השם צ'אנינג טייטום היה מופיע בקרדיטים כאחד ממפיקי הסרט. מה לכוכב הקולנוע שהחל את הקריירה כחשפן וכדוגמן ולסרטים תיעודיים על חיילים בצבא ארה"ב? מתברר שזה כבר הסרט התיעודי השני שמפיק טייטום במסגרת חברת ההפקות שלו, שהיא בבעלות משותפת עם חברו ריד קרולין. הסרט הראשון שהפיקו ב־2010 התמקד ברצח העם ברואנדה. 

טייטום (37) היה ספורטאי מצטיין בצעירותו. הוא עבד בתור חשפן בפלורידה כשהתגלה על ידי סוכנות דוגמנים. זו הפכה אותו לדוגמן ולרקדן, ומשם הדרך לעולם המשחק היתה קצרה. הוא כיכב בסרטים כמו "המאמן קרטר", "אויבי הציבור", "שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו ו"יחי הקיסר!" של האחים איתן וג'ואל כהן והוכתר לגבר הסקסי בעולם. הוא גם שיחק בתפקידים ראשיים בהצלחות קופתיות כמו "מג'יק מייק" (שנכתב בהשראת הפרק בחייו שבו עבד כחשפן), "רחוב ג'אמפ 21" ושני סרטי ההמשך שלו, ו"לוגאן לאקי" של סטיבן סודברג. אגב, בכל אלה גם היה שותף להפקה.

"למדתי להכיר את העולם הודות לסרטים, ובעיקר תיעודיים, ולכן בתור מפיק חשוב לי להביא סיפורים כאלה, זו דרך נהדרת לחנך ולהעניק מידע לצופה", אומר טייטום בראיון לקידום הסרט.

הקשר שלי עם הכלבה שלי לא ניתן להסבר. טייטום // צילום: רויטרס

"במקרה הזה רצינו לחשוף את הציבור לשימוש הנרחב שעושה צבא ארה"ב בכלבים. ככל שגוברים האיומים האגרסיביים בעולם - הכלבים משמשים כלי עזר שהוא לא אנושי והוא בעל רגישות ואינטליגנציה גבוהות במיוחד. גם העמידות הפיזית של כלבים מסייעת. לא היה לי שמץ של מושג על העולם הזה כשרק התחלנו לעבוד על הסרט. למדתי עליו יותר ויותר ככל שהעבודה התמשכה. למשל, העובדה שיש הרבה יותר כלבות נקבות ביחידות הללו, כי כנראה כמו אצלנו, בני האדם, הנשים טובות יותר".

לדבריו של טייטום, המטרה בסרט היא לכבד את הלוחמים במדים ולהעניק נקודת מבט חדשה על ההולכים על ארבע. "יש קו דק מאוד שמבדיל בין בני האדם לבעלי החיים, ולכן לעיתים החיבור הוא עמוק מאוד. לעיתים החיבור לבעל חיים הוא לא פחות עמוק מאשר החיבור לאדם אחר.  למשל, הקשר שלי עם הכלבה שלי לולו, פיטבולית מעורבת, הוא משהו שאני לא יכול להתחיל להסביר אותו. כמובן שקשר כזה מתעצם עוד יותר כשמדובר בחיבור שקורה באווירת מלחמה. אני רק יכול לשער שכשאתה תחת אש - אתה נותן הכל כדי להגן על הכלב שלך ולהפך. אני מקווה שהצופים יקבלו הבנה מחודשת על הקשר עם בעלי חיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר