מחיר הנוחות // גטי אימג'

מומחים מזהירים: למה אסור לנעול מגפי UGG?

הן פופולריות בקרב מיליוני נשים וסלבריטאיות רבות - אבל האם ייתכן שנעלי הצמר האהובות גורמות לנזק ברכיים בלתי הפיך?

מגפי ה-UGG פרצו לפנינו כבר לפני למעלה מ-10 שנים, אבל האם ייתכן שמאחורי הנוחות והרכות שלהם מסתתרת סכנה בריאותית חמורה? אם לשפוט לפי דברי אורתופד מומחה - התשובה לשאלה זו היא חיובית. 

איאן מקדרמוט, אורתופד מנתח, טוען כי המגפיים הפופולריים, העשויים מעור כבשים - עלולים לגרום לבעיות ברכיים חמורות בקרב הנשים שנועלות אותן, כך עולה מידיעה שפורסמה היום (יום א') ב"דיילי מייל" הבריטי. לטענת מקדרמוט, הנזק מנעילת המגפיים יכול להיות חמור עד כדי כך שיצריך ניתוח. 

מקדרמוט הסביר כי נעילה ממושכת של המגפיים - הפופולריים גם בקרב סלבריטאיות רבות - עשויה לגרום למצב של קישות ברכיים ("knock-knee" או "רגלי X") כלפי פנים, בו הברכיים צמודות זו לזו ואילו הרגליים עצמן עקומות כך שכפות הרגליים רחוקות זו מזו. 

כתוצאה מהיציבה הגרועה של הרגל, טוען מקדרמוט, נעילה ממושכת של המגפיים עשויה לגרום לשחיקה מוקדמת של מפרקי וסחוסי הברכיים - משום שהמגפיים לא מספקים תמיכה מספקת לכף הרגל. 

"אם למישהו יש נזק קשה בסחוס שבקדמת הברך, ופיקת הברך שלו לא נמצאת במיקום הנכון, ייתכן שיהיה צורך למקם אותה מחדש", הזהיר מקדרמוט. 

יחד עם זאת הבהיר המומחה כי טענותיו לא נוגעות רק למגפי UGG - אלא ל"כל מגף רך שלא נותן לכף הרגל שלכם את התמיכה המתאימה. זה לא עניין של מותג - למעשה אני חושב שהחיקויים הזולים אפילו גרועים יותר". 

אז מה לעשות? פשוט להימנע. "הם יכולים להיראות כמו הבחירה הראשונה מבחינת נוחות בחורף, אבל עדיף לבחור בנעליים איתנות ויציבות, עם תמיכה מתאימה לקשת כף הרגל", אומר מקדרמוט. 

על רקע הדברים, מסר דובר מטעם חברת UGG כי המגפיים האחרונים של החברה מתהדרים ב"שיפורים ותוספות חדשניות" שנועדו לשפר את הנוחות והיציבות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו