העו"ד שמייצג את שירה רבן - בכיר לשעבר ב"ידיעות"

עו"ד אורן גרוס כיהן כסמנכ"ל משאבי אנוש ב"ידיעות", שפרסם בהרחבה את התביעה נגד שרה נתניהו ביום שבו הוגשה • רבן בראיון: "הגברת תמיד צועקת" • משפחת נתניהו: "שקרים ממוחזרים"

עו"ד גרוס // צילום: נעם ריבקין פנטון

האקדח המעשן נחשף? על פי התיאור באתר של משרד עורכי הדין נעמי לנדאו, עו"ד אורן גרוס, המייצג את שירה רבן בתביעתה נגד שרה נתניהו, הוא בכיר לשעבר בעיתון "ידיעות אחרונות" ושימש בו במשך שנים רבות בתפקידי מינהלה חשובים.

"במשך למעלה מעשור שימש עו"ד גרוס יו"ר ועד עובדי המינהלה ב'ידיעות אחרונות' והביא לידי חתימת הסכמים קיבוציים שמהם נהנים העובדים עד היום", נכתב באתר. לאחר מכן המשיך גרוס לתפקידים בכירים נוספים, וכך נכתב: "לאחר שהבטיח את עתידם ורווחתם של עובדים רבים התמנה כמנהל משאבי אנוש ב'ידיעות אחרונות' (מנויים), הוא התמנה לסמנכ"ל משאבי אנוש". רק ב־2011 הוסמך גרוס כעו"ד והחל לעבוד בתחום. 

תביעתה של שירה רבן פורסמה בהרחבה רבה ב'ידיעות' בו ביום שהוגשה, והעיתון מלווה את התביעה באופן אינטנסיבי. בשבוע שעבר התביעה זכתה לביקורת קשה מצד נשיא ביה"ד לעבודה, השופט אילן אברהמי, בשל הניסוחים הצבעוניים והמוגזמים שבה הכוללים בין היתר את תיאורה של רבן כ"שפחה". לדבריו, "כשקראתי את כתב התביעה, הרושם שנוצר הוא שהוא לאוזניים אחרות ולא להליך הזה. למה שמה לא צוין בתביעה? התיאורים לא שייכים להליך, ולא ארשה זאת". 

שירה רבן // צילום: "חדשות 2"

בד בבד, חשף אמש העיתונאי יואב יצחק באתר News1, כי אחת מטענות התביעה של רבן אינה עומדת במבחן העובדתי. בתביעה נטען בשמה של שירה רבן: "התובעת הועסקה כשפחה האישית של הגב' נתניהו בקומה השנייה (בלבד) בין התאריכים 27.8.17 ועד ליום 01.10.17, עת נסה על נפשה ולא שבה למעון רה"מ". מסמכים שחשף יצחק מלמדים כי תיאור זה אינו נכון. התובעת אמנם קיבלה הודעה שלפיה תתחיל לעבוד מיום 27.08.17, אך בפועל החלה לעבוד במעון ראש הממשלה בבלפור רק מיום 03.09.17. על פי דו"ח נוכחות ממוחשב, באותו יום היא עבדה כחמש שעות (מ־10:35 עד 15:41), ולטענת יצחק שוחחה עם שרה נתניהו באותו יום במשך דקות ספורות.

מידע חדש זה מציג באור שונה הודעת סמס ששלחה רבן לאחותה, שבה היא מתלוננת על העבודה במעון. ההודעה הוצגה כאילו נשלחה לאחר שעבדה במעון 6 ימים וכביכול שיקפה את ניסיונה של רבן עם הגברת נתניהו. אך מהמידע עולה שההודעה נשלחה בסיומו של יום העבודה הראשון במעון, שבמהלכו עבדה שעות ספורות ובקושי באה במגע עם נתניהו. תגובת עוה"ד אורן גרוס ונעמי לנדאו לא נמסרה עד לסגירת הגיליון. 

אמש שודר ב"חדשות 2" ראיון עם רבן, שבמהלכו סיפרה כי שרה נתניהו צעקה עליה ושמנעו ממנה אוכל. רבן אמרה כי "הגברת כל הזמן צועקת. בפעם האחרונה שהגברת צווחה עליי היא אמרה לי 'את גוש של כלום. את לא מבינה, לא שומעת'. היא ממש צעקה את זה בכל הכוח ומאוד נעלבתי". עוד אמרה רבן כי "כל הזמן ניצנץ לי מה הם יעשו לי אם אני אעז להגיד משהו. אני סתם אישה רגילה. לעמוד מולה בכאלו סיטואציות זה מאוד מפחיד".

ממשפחת נתניהו נמסר בתגובה: "לאחר שנחלו מפלה ניצחת בביה"ד, ממשיכים רבן ועורכי דינה הנואשים להכפיש את הגב' נתניהו באמצעות שקרים ממוחזרים ומרושעים. הם מנסים לסחוט כרבע מיליון שקלים על העסקה של פחות מחודש, שמתוכם שהתה רבן במחיצת הגב' נתניהו שעות בודדות. עיתוי הראיון ערב החלטת נשיא ביה"ד, הצפויה להינתן מחר, אינו מקרי. זה ניסיון פסול נוסף להשפיע על בית המשפט". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר