דברים שכל מי שמצחצח שיניים חייב לדעת

נלחמת בעששת ומחסלת חיידקים, מונעת דלקת חניכיים, מסירה כתמים ואף מלבינה את השיניים - אלה הם רק קומץ מההבטחות שיצרני משחות השיניים מוכרים לנו הצרכנים. אך מה שהם דואגים להסתיר מאיתנו הם שלושת המרכיבים המסוכנים ביותר שנמצאים במשחות השיניים שלכם- לגזור ולשמור

צילום: קרדיט: ימלין 300 // קרדיט: ימלין 300

טריקלוזן (חומר הנמצא בין היתר גם בקוטלי חרקים!)

מהווה סיכון משמעותי לאיכות הסביבה בכלל ולבני-האדם בפרט. מדובר בחומר השייך לקבוצה של חומרים החשודים כמסרטנים בבני-אדם. טריקלוזן מפריע לפעילותם של הורמונים ועלול לגרום לקריסה של כלי דם, זיעה קרה ופרכוסים. כאשר הוא מצטבר בגוף הוא עשוי להגיע לרמה רעילה העלולה לגרום לדימום במוח, פגיעה בלב, נזק לכליות ואף לשיתוק. מאחר וריריות הפה שלנו סופגות בקלות כל מה שבא איתן במגע, צבירה של טריקלוזן שמקורו בתכשירים לשמירת ניקיון הפה והשיניים, יכולה להתרחש בקלות ולהזיק קשות. מה שבטוח הוא שאתם ממש לא רוצים אותו במשחת השיניים שלכם!

פרופילן גליקול (חומר נגד קפיאה שמוסיפים לרוב למי הרדיאטור ולנוזל הבלמים ברכב!)
ודאי לא תשמחו לשמוע כי פרופילן גליקול (PG , Propylene Glycol) הוא למעשה, החומר נגד קפיאה (“אנטיפריז”) שיצרני הרכב נוהגים להוסיף למים של הרדיאטור ולנוזל הבלמים, בכדי למנוע מהם לקפוא במזג אוויר קר במיוחד.  אך זה לא ממש מונע מבעדו לשמש במקביל, גם כחומר השומר על הלחות במשחות שיניים. גם הוא בדומה לקודמו, נספג בקלות דרך העור והריריות. ובשל כך, קבעה הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, כי כל מי שנחשף לאותו חומר מחוייב להשתמש באמצעי הגנה הכוללים משקפיים ובגדים מיוחדים. וכי באופן כללי, יש להימנע ממגע של החומר הזה עם העור, מפני שספיגתו לדם עלולה לפגוע במוח, בכליות ובלב.
לאור זאת, המסקנה המתבקשת היא שכדאי כי אזהרה לא פחות חמורה תתנוסס גם על אריזות המוצרים שמכילים אותו.

איזופרופיל (סוג של אלכוהול קטלני!)
איזופרופיל (Isopropyl) הוא סוג של אלכוהול, הנרשם לעיתים גם בשם SD-40. הוא גורם לייבוש העור והריריות, ובכך למעשה מאפשר חדירה של חיידקים. לצורך העניין, בליעה של 29 מ”ל איזופרופיל או אף פחות מכך, נחשבת לקטלנית! בכמות קטנה יותר, הוא עלול לגרום לסחרחורות, כאביי ראש, דיכאון, איבוד הכרה, בחילות, הקאות ואפילו לתרדמת. בדומה לשאר החומרים המסוכנים שציינו למעלה, לא מובן כלל מדוע איזופרופיל מהווה מרכיב כה נפוץ במשחות שיניים רבות.

קרדיט: שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק

אז אילו אלטרנטיבות יש לנו בעצם?
ישנן לא מעט משחות שיניים שהן גם יעילות וגם בטוחות, ושווה למען בריאותינו לעבור ולהשתמש בהן בהקדם. המוצרים המומלצים ביותר לשימוש יהיו כאלה שאינם מכילים כמובן שום חומר מהחומרים שהוזכרו למעלה. וכדאי שהמשחה שתבחרו תהיה עשויה מרכיבים טבעיים רבים ככל הניתן, ללא חומרי חיטוי וSLS-, וללא חומרי טעם מלאכותיים.

התייעצנו בנושא עם ראובן להב, מומחה לבריאות הפה והשן, והיצרן של ג’ל השיניים הטבעי “ימלין 300” בכדי לנסות ולהבין מה מיוחד בג’ל הטבעי והמבוקש שלו “ימלין 300″?
לדבריו של ראובן: ” היתרון המהותי של המשחות הטבעיות מול החיסרון הגדול של משחות השיניים “הרגילות” הוא שאסור לבלוע משחות שמכילות פלואוריד, מפני שהן עלולות להזיק לעצמות ושאר רקמות קשות. כמו כן, הן מחסלות גם חיידקים טובים רבים לחלל הפה ומפרים את האיזון הטבעי בו. והייחודיות של ג’ל השיניים ימלין למשל, הוא בכך שהוא מבוסס על מי ים המלח העשירים במגנזיום ובמינרלים נהדרים, ובמי פלואור טבעיים ממעיין זוהר. כך שמדובר במוצר בטוח וטבעי לחלוטין, אשר ריכוז המינרלים הגבוה שבו כגון מגנזיום, מונע התפתחות חיידקים ודלקות חניכיים. כמו כן, הוא שומר על האיזון הטבעי בחלל הפה לאורך זמן ומונע מראש בעיות בחניכיים. נוסף על כך, הג’ל עצמו הוא אנטיספסטי ואנטי-דלקתי והתוצאות בשימוש בו ניכרות לאחר שבועיים של שימוש יומיומי”.

 קרדיט: ימלין 300
קרדיט: ימלין 300

הוא מוסיף, “מעבר לכל מעלותיו, מדובר במוצר תוצרת כחול לבן המיוצר בישראל. הג’ל המהפכני שלנו אינו מכיל חומרי חיטוי ו- SLS העלולים לפגוע באוכלוסיית החיידקים המיטיבים בחלל הפה. והוא לא מכיל חומרי טעם מלאכותיים מכל סוג שהוא. הג’ל הטבעי מצליח למעשה לחדור לכל המרווחים הודות למסיסותו, ובכך מצליח להסיר בהצלחה רבה פלאק וכתמים הנדבקים לשיניים ולחניכיים, להגן עליהם מפני עששת ולהפיג ריח רע בחלל הפה”.

אין ספק כי ג’ל שיניים טבעי הוא אופציה אטרקטיבית ביותר בימים אלו. ואכן, ג’ל “הימלין 300” מסתמן כמוצר מהפכני ביותר בתחומו, במחיר נוח לכל כיס, וכמובן בזמינות גבוהה כאשר ניתן להשיג את  הג’ל ברוב רשתות הטבע הגדולות, ובמבחר בתי מרקחת הומאופתיים-  מילה מאיתנו? שווה מאוד לנסות!

אתם מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק שלהם לקבלת פרטים נוספים>>>  https://www.facebook.com/Yameline300/

תגיות: ימלין 300, ג’ל ימלין 300, משחת שיניים טבעית, ג’ל שיניים טבעי, דלקת חניכיים, הסרת פלאק, מניעת ריח פה, רגישות בשיניים, ניתוח חניכיים, מי פלואור טבעיים

הכתבה בשיתוף המרכז הישראלי לעידוד עסקים ברשת http://israelweb.org.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר