אחרי הצעקות • הממשלה אישרה את חוק הלאום: 14 שרים בעד, 6 נגד

שרי יש עתיד ושרת המשפטים התנגדו לחוק הלאום, השרה לימור לבנת נעדרה • להצבעה קדם עימות קולני בין נתניהו ללבני ושרי יש עתיד • ח"כ זאב אלקין, מיוזמי החוק: "גאה בכך שאני אזרח במדינת היהודים ובכך שאני ציוני ושום מתקפות של פוליטיקאים או התקשורת לא ישנו את זה" • נפתלי בנט: "החוק יציל את תושבי דרום תל אביב מהמסתננים"
נחמן גור
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 15:28

חוק הלאום של חברי הכנסת זאב אלקין, יריב לוין ואיילת שקד אושר אחר הצהריים (ראשון) בהצבעה בממשלה, לאחר דיון סוער שגלש לא פעם להרמת קול ולדפיקות על השולחן.

14 שרים תמכו בהצעת החוק מול 5 שהתנגדו.

שרי יש עתיד והשרה ציפי לבני התנגדו לחוק. שאר שרי הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו הצביעו בעד. השרה לימור לבנת נעדרה.

לפי שעה לא ברור מה יהיה גורלו של החוק בכנסת. אם יש עתיד והתנועה יצביעו בכנסת נגד החוק והחרדים לא יתמכו בו – החוק לא יעבור.

יו”ר הקואליציה, ח”כ זאב אלקין, מיוזמי החוק, בירך על אישורו: “אני מברך את ממשלת ישראל על אישור חוק מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ומודה לראש הממשלה על הגיבוי. לא יעזרו שום תרגילים וניסיונות של אלה שרצים להקים מדינת לאום פלסטינית אבל לא מוכנים להגדיר את מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

“הרוב הברור בממשלה ובעם יעמוד על כך שחוק הלאום יאושר וייכנס לספר החוקים. אני גאה בכך שאני אזרח במדינת היהודים ובכך שאני ציוני ושום מתקפות של פוליטיקאים או התקשורת לא ישנו את זה. אמשיך את המאבק יחד עם חבריי למען האינטרסים של העם היהודי ומדינת ישראל”.

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בירך אף הוא על אישור החוק בממשלה. בדף הפייסבוק שלו כתב בנט: “‘חוק הלאום’ שדרשנו בהסכם הקואליציוני איתנו יציל את תושבי דרום תל אביב מהמסתננים.

“כשבפעם הבאה יובא חוק לעצירת המסתננים לבג״ץ, בג״ץ יצטרך גם להכניס לשיקוליו שישראל היא ‘הבית הלאומי של העם היהודי’ ולא רק את ‘כבוד האדם וחרותו’. זאת בשורה חשובה לתושבי דרום תל אביב ולמדינת ישראל כולה”.

שר האוצר יאיר לפיד אמר: “ישראל היא מדינה יהודית והיא צריכה להישאר כזו. אבל היא גם מדינה דמוקרטית, ולכן חוק הלאום שהוצג בממשלה היום הוא חוק גרוע.

“זה חוק שבן גוריון לא היה מאשר, בגין היה מתנגד לו, וז’בוטינסקי לא היה מסכים לו. במקום חוק לאום שמאחד את העם נאבקים לאשר חוק הקורע אותו ומפריד אותו, וכל זה רק כדי לקרוץ למצביעי הפריימריס בליכוד.

“אנחנו בעד הרעיון של חוק לאום, אבל לא בנוסח שהוגש היום, לא בדרך שננקטה ולא בעיתוי הזה”.

הדיון בממשלה היה סוער, וגלש לא פעם לטונים גבוהים ולדפיקות על השולחן.

נתניהו האשים במהלך הישיבה את השרה ציפי לבני, כי התנהלותה ביום ראשון שעבר, כאשר פיזרה את הדיון על החוק בוועדת השרים, היא שגרמה לתסבוכת: “אם השרה לבני הייתה מתנהגת אחרת, לא היינו מגיעים למצב היום. כשזה נוגע לחוקים אחרים היא לא נהגה כך” – כשהוא מתייחס לפיזור הדיון על ידי לבני בוועדת השרים לענייני חקיקה בשבוע שעבר.

לבני, בהתייחסה להצעת החוק להגביל את חלוקת עיתון ‘ישראל היום’, השיבה לנתניהו: “זה שוב קשור לעיתון?”

נתניהו השיב לה: “כן, אבל לעיתון אחר”. השרים העריכו כי נתניהו כיוון לדרך הסיקור של ‘חוק הלאום’ ב’ידיעות אחרונות’.

לבני החזירה: “אם כל הקשקוש הזה היה כדי להתנקם בי – ניצחתם. עכשיו נראה אותך מדבר על המהות לפני שאתם הורסים פה את המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה אם חוק הגיור
    23/11/2014 16:30
    שמעון ביטון
  1. הכל בגלל לפיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!