מרצה באוניברסיטה העברית: “להקשות על החרדים; מיעוט מתבכיין שכבר עורר מיאוס”

מרדכי ניסן, ד"ר למדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית, קורא להתחיל לפעול נגד 'פצצת הזמן החרדית' • "החרדים מנהלים מאבק שמטרתו להשתלט על החברה כולה" • דורש: "לשים קץ לרשימת הפטורים, הפריווילגיות, וההנחות שמקבלים החרדים" • "יש לנקוט בצעדים נוקבים כלפי החרדים: להציף את המגזר החרדי בסמלי ציונות, צה"ל וישראליות"
שייע קליין
ל' תשרי התשע"ה / 24.10.2014 14:58

מרדכי ניסן, ד”ר למדעי המדינה ומרצה באוניברסיטה העברית, כותב באתר NRG, כי הגידול החרדי מאיים על אופיה של מדינת ישראל כישות פתוחה ומודרנית, וכי כל עוד החרדים מסרבים לאמץ את המדינה אל לבם, המדינה צריכה להיאבק כנגד השתלטותם.

“המגזר החרדי מסתכם בקרוב למיליון איש עם שיעור מדהים של ריבוי טבעי – כ-7 לידות לאם – שהוא מעל לפי שתיים מהממוצע היהודי הארצי”, כותב ניסן, תוך שהוא מכליל את כל החרדים. “ערים ושכונות הופכות למעוזי החרדים – בצביונם החיצוני, בתרבות הרחוב, בחינוך הילדים ובהשפעה הציבורית. בו-בזמן אין לחרדים כל חיבור נפשי למדינת ישראל – חזונה, בטחונה, הישגיה, בעיותיה וצרכיה”.

לדבריו, “בירושלים מהווים החרדים כשליש או יותר של תושבי העיר, באשדוד 20 אחוזים, בית שמש כבר נשלטת על ידי החרדים/ש”ס, ודוגמאות ספורות אלה ממחישות את המגמה הברורה ברחבי המדינה – בערד, בת ים, נתיבות, טבריה, צפת ועוד.

“בהרבה מקומות נעשים הסדרים מיוחדים כדי לספק את דרישות החרדים – סגירת כבישים בשבת, פעילות במתנ”ס לפי מתכונת חרדית, מסלולי השכלה מיוחדים במכללות. תחזית מציאותית צופה שיהיו החרדים 40 אחוז של אוכלוסיית המדינה תוך עשרות שנים מעטות”.

“במקביל”, הוא מתלונן, “החרדים מסרבים לאמץ את המדינה אל לבם. הם לא מתגייסים לצה”ל, לא נושאים בנטל המסים, לועגים לרוח הציונית ואתוס התחייה הלאומית, ולא תורמים לפיתוח המשק המתקדם והחברה התוססת בישראל.

“החרדים”, הוא קובע, “בחרו להיות נטע זר בהוויה הישראלית, כציבור בדלני ומתנשא. אף חמור מכך, הם משגרים איום נגד המשך קיום המדינה כישות פתוחה, רב-גונית, מודרנית – ישראלית וכיפית. החרדים מנהלים מאבק שמטרתו להשתלט על החברה כולה ולהטביע את חותמם על כלל החיים בישראל.

“מדברים עם החרדים דברי שלום ופיוס – והם עורכים מלחמת כיבוש!”

לאור זאת, הוא קובע, “נדרשים באופן דחוף ליזום שינוי חד ומקיף: בענייני הסברה ותקציבים, בענפי דיור, ארנונה, חינוך, רווחה, השלטון המקומי ובפוליטיקה הלאומית; ובמקביל – עם מתן העדפות מרחיקות-לכת לאנשי יוצאי צבא. יש לשים קץ לרשימת הפטורים, הפריווילגיות, ההנחות וכיוצ”ב שמקבלים החרדים מהמדינה. המיעוט החרדי שמתבכיין כקרבן של אפליה כבר עורר מיאוס ודחייה.

“יש לנקוט בצעדים נוקבים כלפי החרדים: להקשות על אורח החיים החרדי; להציף את המגזר החרדי בסמלי ציונות, צה”ל וישראליות; ולעודד יהודים בחו”ל שלא מן המגזר החרדי לעלות ארצה”.

ומה יקרה אם לא יילחמו בחרדים? “ייתכנו שני תרחישים במסלול החיים הישראליים אם לא תשתנה הגישה לאתגר הגידול החרדי. תרחיש רע אחד הוא אלימות בין חרדים לכלל האוכלוסייה ועד מלחמת אחים; תרחיש שני הוא ירידה מואצת מהארץ שבין סיבותיה הדומיננטיות החרדית המתפשטת”.

פנינו לד”ר מרדכי ניסן

מר ניסן האם אתה לא סבור שעשית הכללות באמירותיך הקשות נגד החרדים?

אני לא מעוניין להתראיין אצלך

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים , ערבים.
    24/10/2014 15:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. להחליף את המילה חרדים
    ב״ערבים״ נראה מה יהיו חלומותיו.

  2. חרדיים
    24/10/2014 16:38
    דליה
  3. צודק בהלט. ריבו. החרדים. כפיה. דתיית.

  4. זה לא מרדכי ניסן מקרן מנדל. אלא אחר
    25/10/2014 21:25
    כדאי לבדוק
  5. מאמר השיטנה הזה נכתב על ידי ד״ר מרדכי ניסן ממדע המדינה. ולא על ידי פרופ׳ מרדכי ניסן מקרן מנדל. אנא תקנו את הכותרת.

  6. גזען אנטישמי. להחרים את שעוריו באוניברסיטה
    25/10/2014 21:28
    אסתר קליין
  7. בושה לאוניברסיטה העברית שהוא מלמד בה! אם אותו טקסט בדיוק היה מופנה כלפי ערבים, הוא היה מפוטר מיד ומוחרם בכל חוגי השמאל! צבועים נמאסתם!!!

  8. אוטואנטישמיות קלאסית
    25/10/2014 21:32
    אור
  9. ההתבכיינות האנטי חרדית היא זו שמעוררת דחיה ומיאוס

  10. "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"
    25/10/2014 21:36
    חיים
  11. החרדים מצליחים מפני שהתורה היא תורת חיים. והיא גם שלך, מרדכי ניסן. “טעמו וראו כי טוב ה'”

  12. תסמינים של אלצהיימר
    25/10/2014 22:32
    נוירולוג
  13. במצב מתקדם