ח”כ שקד: “גם אנחנו, שמוחמאים בסקרים, לא מעוניינים בבחירות”

בראיון לערוץ 7 מבהירה ח"כ איילת שקד מי מונע את כניסת החרדים לממשלה, מתייחסת למשבר בין ראש הממשלה לבין שר האוצר על חוק מע"מ אפס, ומסבירה למה היא לא רוצה בחירות
נחמן גור
כ"א אלול התשע"ד / 16.09.2014 11:35

“אם נתניהו היה רוצה להחליף את החרדים בלפיד הוא היה יכול לעשות זאת סביב המשבר הנוכחי, אך הוא לא עושה. למה? בגלל ציר ליברמן-לפיד. ליברמן הבהיר לראש הממשלה שלא יישב בממשלה בלי לפיד ועם החרדים – נתניהו חושש לנסות אותו”. כך אומרת יו”ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, בראיון לערוץ 7.

“רוב חברי הקואליציה חושבים שחוק מע”מ אפס הוא חוק לא נכון ומביא לבזבוז גדול של כספי מיסים מבלי שהוא משפיע על הורדת המחירים”, מבהירה שקד.

“גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לחוק אבל העיכוב שהליכוד מבצע בוועדת הכנסת אינו נועד לטרפד את החוק, אלא לסגור את התקציב כולו.

נתניהו לא מעוניין לקדם את חוק מע”מ אפס עד שלא תהיה הסכמה על התקציב. מנגד לפיד יודע שלחוק ייקח זמן רב ושבועות רבים עד שיעבור במליאת הכנסת וזאת בשל ההסתייגויות הרבות של האופוזיציה.

”לדעתי אם לפיד לא יתפשר עם הסיעות החרדיות על פשרה דיפרנציאלית בחוק הגיוס גם על מי שלא שירת, הוא לא יוכל להעביר את החוק במליאה”.

שקד מציינת גם כי סיעות הקואליציה לא מעוניינות כעת בבחירות ולדעתה גם לא סיעות האופוזיציה.

“גם אנחנו בבית היהודי, שהסקרים מחמיאים לנו, אנחנו לא מעוניינים בבחירות”, היא אומרת. “משתי סיבות: ראשית – כי זה רע להוביל את מדינת ישראל לבחירות בשביל כמה מנדטים. הסיבה השנייה – שיש סיכון שתקום ממשלת שמאל והסיכון לא שווה את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות