פרשת הונאה ברכבת ישראל: גל מעצרים בחשד לשוחד

בתום חקירה סמויה של יחידת להב 433 עוכבו ונעצרו לחקירה למעלה מעשרים וחמישה חשודים במעורבות בפרשה • לפי החשד, מנהלים ומפקחים ברכבת זייפו וניפחו דוחות פיקוח לטובת חברת ניקיון קבלנית - בתמורה לטובות הנאה • הסכומים נאמדים בעשרות מיליוני שקלים
ז' אלול התשע"ד / 02.09.2014 09:21

פרשת שחיתות חדשה ברכבת ישראל: יחידת להב 433 (היחידה למאבק בפשיעה כלכלית) עצרה לחקירה למעלה מ-25 חשודים במעורבות בפרשת שוחד, מרמה, עבירות על חוק מע”מ ופקודת מס הכנסה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון, בהיקפים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים.

בחודשים האחרונים ביצעה היחידה פעילות מודיעינית וחקירתית סמויה ברכבת ישראל. החל מהבוקר, בתום חקירה סמויה, מנהלת להב 433 חקירה גלויה עם יחידת חקירות מכס ומע”מ חיפה ויחידת יהלום של רשות המסים.

החקירה מנוהלת תוך שיתוף פעולה מלא מצד גורמי רכבת ישראל.

ממצאי חקירה סמויה ממושכת שנוהלה על ידי היחידות העלו חשד לכך כי מספר מפקחי תברואה ברכבת ישראל זייפו וניפחו דוחות פיקוח על ניקיון מערכי הרכבת, על מנת שיועבר בגינם תשלום יתר לחברה קבלנית המועסקת על ידי רכבת ישראל בתחום זה, זאת בתמורה לטובות הנאה.

בנוסף, עלה חשד כי בעלי החברה הקבלנית ומנהלים בה יצרו מנגנון שיטתי של הנפקת חשבוניות מנופחות ו/או פיקטיביות עבור תאגידים להם סיפקה שירותי נקיון וכח אדם, ביניהם רכבת ישראל, תוך דיווח כוזב לרשויות המס וקיזוז החשבוניות, בין היתר, באמצעות חברות משנה המועסקות על ידם.

הבוקר, בתום החקירה הסמויה, ערכו היחידות פעילות במסגרתה עוכבו ונעצרו לחקירה למעלה מעשרים וחמישה חשודים במעורבות בפרשה, ובוצעו עשרות חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. כמו כן, נתפסו נכסים, רכוש וחשבונות לצרכי חילוט.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשל”צ, היום בסמוך לשעה 1430.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות