שוב: משגיח כשרות ביקב נפצע קל מפגז טנק סורי ברמת הגולן

הלחימה הקשה בצדו הסורי של הגבול זולגת שוב לישראל: אחרי שבבוקר נפצע קצין מירי תועה - נפצע הערב אדם ליד קיבוץ בצפון רמת הגולן • הוא פונה עצמאית לטיפול רפואי
שי וייספיש
א' אלול התשע"ד / 27.08.2014 19:36

אירוע ביטחוני שלישי תוך יממה בגבול סוריה: משגיח כשרות ביקב, בן 52, נפצע הערב (רביעי) באורח קל מפגיעת פגז טנק סורי שנורה מסוריה לעבר רמת הגולן.

הפגז נחת באחד מהקיבוצים בצפון רמת הגולן. צוות מד”א שהגיע למקום פינה את הפצוע לטיפול רפואי במרכז רפואי בקצרין, ומשם לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת.

האיש נפגע מרסיס בצווארו. הוא מטופל במיון ועובר סדרת בדיקות, כולל ct לבירור מצבו והאם הרסיס עדיין נעוץ בצווארו.

קצין צה”ל נפגע בשעות הצהריים מקליע תועה שנורה לרמת הגולן כחלק מזליגת הלחימה בין המורדים לצבא סוריה. הקצין נותח במקום ופונה במסוק לבית החולים רמב”ם שבחיפה. מצבו קל-בינוני.

בתגובה תקף צה”ל מטרות של צבא אסד.

הבוקר נפלו שלוש פצצות מרגמה בשטח ישראל וגרמו נזק למכונית.

קרבות עזים ניטשים משעות הלילה בסמוך למעבר קוניטרה בין צבא אסד לכוחות המורדים על השליטה במעבר, ומכאן זליגת האש.

בצה”ל העריכו כי עשויות להיות זליגות אש נוספות במהלך יום הקרבות, ועל כן התבקשו החקלאים המעבדים שטחים ברמת הגולן בשדות הסמוכים לגבול עם סוריה להתרחק מן האזור.

גם הפארק הוולקני בהר אביטל, אתר טורבינות הרוח של אלוני הבשן ומצפה קוניטרה, המרוחקים מאות בודדות של מטרים מגבול סוריה, נסגרו היום למבקרים, בעקבות הקרבות בצדו הסורי של הגבול וחשש מזליגת האש.

יצויין כי קוניטרה היא נקודת השליטה האחרונה שנותרה בידיו של נשיא סוריה לאורך הגבול עם ישראל ברמת הגולן לאחר ששאר המרחב כבר נתפס בידי ארגוני המורדים השונים. בשעות האחרונות אישרה רשת הטלויזיה אל-ג’זירה כי המורדים השתלטו על האזור, וקרבות קשים ניטשים במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות