הניה יצא מהבונקר וחגג: “עזה ניצחה, ומכינה דרך לירושלים”

ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה יצא ממקום מחבואו אחרי יותר מ-50 יום, והגיע לנאום בעצרת ניצחון בכיכר בניין הפרלמנט בעזה • זעק: "עזה מנצחת, עזה עומדת בגבורה, ומכינה את הדרך לירושלים" • "המערכה הזאת היא מלחמה שלא הייתה כדוגמתה בתולדות הסכסוך עם האויב" • "ההרוגים הם סמל הניצחון שלנו" • צפו בנאום ובחגיגות
נחמן וייס
א' אלול התשע"ד / 27.08.2014 18:36

יוצאים מהבונקר: בעזה ממשיכים לחגוג את הניצחון לטענתם, במבצע צוק איתן, גם בכיר הארגון איסמעיל הניה יצא ממחבואו.

לאחר מעל 50 יום בהם שהה בבונקר מתחת לבית החולים שיפא בעזה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, יוצא החוצה, בכדי להשתתף בחגיגות הניצחון ברצועה.

הניה הגיע לעצרת המתקיימת בכיכר ליד בניין המועצה המחוקקת, הלא הוא בניין הפרלמנט של חמאס, במערב העיר עזה, חילק סוכריות לחוגגים, כשברקע נשמעים שירי ניצחון ישנים של חמאס.  ביניהם שיר שנכתב על הניה עצמו, “מפקדנו איסמעיל אמר לנו לא להכיר בישראל”

הניה פתח את דבריו באומרו, “השבח לאללה שבמהלך המערכה נתן לאל-קסאם ולהתנגדות את המילה המכרעת”.

“עזה מנצחת, עזה עומדת בגבורה, ומכינה את הדרך לירושלים. נחזיר את הפליטים לבתיהם”.

“אי אפשר להסתפק במילים ונאומים כדי לבטא את הניצחון הזה. הניצחון הזה הוא מעבר לגבולות הזמן והמקום. המערכה הזאת היא מלחמה שלא הייתה כדוגמתה בתולדות הסכסוך עם האויב”.

לדבריו,  הוסיף.בהתייחסו להורגים הרבים במבצע אמר, “ההרוגים הם סמל הניצחון שלנו. השבח לאל ללוחמי הג’יהאד, לגברים, לנשים ולילדים, גדולים כקטנים – עמדנו במלחמה בגבורה. הצלחנו לפגוע באויב הציוני, עד חיפה. לתושבי עזה, ולבני העם הפלסטיני בכל מקום, זהו יום חג, חג הניצחון”.

הניה הוסיף, “הפלסטינים שלא הצליחו לחגוג בעיד אל-פיטר בגלל הלחימה ובגלל שהיו בשדה המערכה, חוגגים היום את חג הניצחון”.

כבר אתמול, שעות ספורות אחר כניסת הפסקת האש לתוקפה, נראו בכירי חמאס יוצאים ממקום מחבואם, ומשתתפים בחגיגות, בהם בכיר חמאס מחמוד א-זהאר.

דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי, הוודיע בהצהרה לתקשורת: “אנחנו ניצחנו את נתניהו והוא צריך להודות בכישלונו. רק אחרי ההסכם תחזרו לבתיכם וזה רק בגלל שחמאס הסכים – ולא נתניהו.

“ניצחנו כאשר ירינו לעבר מקומות אסטרטגים, ניצחנו כשירינו על דימונה ועל אתרים צבאיים. הציונים לא צפו את הפיגועים מהמנהרות. היום אנחנו רוצים להגיד שעמנו ניצח, ניצחון גדול. יש לנו עם חזק ואנחנו נישאר חזקים גם אחרי המערכה הזאת”.

הוא הפליג עם הדמיון המזרחי, האדיר את הישגי חמאס ואמר: “הכנו בהם בעוצמה. ההתנגדות היא גיבורה ועשתה את הבלתי יאמן, היא גרמה לעמנו להרים את הראש ועשתה לנו כבוד”.

אבו זוהרי הודה ל”שהידים” ולתושבי רצועת עזה שבתיהם נהרסו, “שהרימו את ראשה של עזה ושל כל האומה הערבית האיסלאמית. אנחנו ניצחנו. שכל אמצעי התקשורת ירימו את מצלמותיהם ושיראו את ניצחונה של פלסטין. ישראל שברה את מילתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות