אש בצפון: קצין צה”ל נפצע בינוני בגולן; צה”ל הגיב בירי

קצין נפצע בחזהו מקליע תועה שהגיע משטח הקרבות בקוניטרה שבסוריה • בשעות הבוקר נפלו 3 פצמרי"ם בגולן וגרמו נזק לרכב • המורדים השתלטו על מעבר קונייטרה, המעוז האחרון של אסאד לאורך הגבול עם ישראל • בצה"ל מעריכים: צפויות זליגות אש נוספות לאורך היום
אליעזר היון
א' אלול התשע"ד / 27.08.2014 14:06

פצוע ראשון מההתחממות בצפון: קצין צה”ל נפגע בשעות הצהריים (רביעי) מקליע תועה שנורה לרמת הגולן כחלק מזליגת הלחימה בין המורדים לצבא סוריה. הקצין נותח במקום ופונה במסוק לבית החולים רמב”ם שבחיפה. מצבו קל-בינוני.•

בתגובה תקף צה”ל מטרות של צבא אסד.

הבוקר [ד] נפלו שלש פצצות מרגמה בשטח ישראל וגרמו נזק למכונית. בשעות אלו ניטשים קרבות עזים בסמוך למעבר קוניטרה בין צבא אסד לכוחות המורדים על השליטה במעבר, ומכאן זליגת האש.

בצה”ל העריכו כי עשויות להיות זליגות אש נוספות במהלך יום הקרבות, ועל כן התבקשו החקלאים המעבדים שטחים ברמת הגולן בשדות הסמוכים לגבול עם סוריה להתרחק מן האזור.

גם הפארק הוולקני בהר אביטל, אתר טורבינות הרוח של אלוני הבשן ומצפה קוניטרה, המרוחקים מאות בודדות של מטרים מגבול סוריה, נסגרו היום למבקרים, בעקבות הקרבות בצדו הסורי של הגבול וחשש מזליגת האש.

יצויין כי קוניטרה היא נקודת השליטה האחרונה שנותרה בידיו של נשיא סוריה לאורך הגבול עם ישראל ברמת הגולן לאחר ששאר המרחב כבר נתפס בידי ארגוני המורדים השונים. בשעות האחרונות אישרה רשת הטלויזיה אל-ג’זירה כי המורדים השתלטו על האזור, וקרבות קשים ניטשים במקום.

בתחילת השבוע נשמעו שלש אזעקות ביישובים בצפון הרמה. דליה עמוס, דוברת המועצה האזורית גולן, סיפרה כי אותרו חמש נפילות בשטחים פתוחים אך הוסיפה כי לא ניתנו הנחיות מיוחדות מלבד ההקפדה להישמע להוראות הביטחון בעת אזעקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וואלה אולי אני יירה עליהם כמה טילים ויגיד שזה זליגה ?
    27/08/2014 17:02
    אניי
  1. מה ישראל שותקת להם מההההה את מי זה מעניין זליגה לא זליגה- כל פצצה הכי קטנה לכסח אותם שלא יעיזו להתקרב !